Process Controller med projektledning till REMONDIS

Process Controller med projektledning till REMONDIS

Arbetsbeskrivning

REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien.
REMONDIS svenska verksamhet erbjuder kundspecifika återvinningslösningar och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. Varje år hanterar vi över 1 miljon ton material. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns REMONDIS över hela landet.  Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.

Vill du jobba för en hållbar framtid i ett utvecklingsfokuserat bolag? REMONDIS står inför en spännande och expansiv framtid och söker en driven process controller. I rollen driver du interna projekt för utveckling av administrativa och ekonomiska flöden. Du får en varierande roll i en spännande framtidsbransch där du gör skillnad, på riktigt!


Rollen
Som Process Controller ansvarar du för att verksamhetens administrativa och ekonomiska flöden är effektiva, kvalitetssäkrade och enhetliga genom hela organisationen. Du har en viktig samordnande funktion där du skapar en brygga mellan arbetssätten i den operativa verksamheten och i bolagets supportfunktioner.
Arbetet sker i projektform och arbetsuppgifterna varierar över tid beroende på verksamhetens aktuella fokusområde. Rollen innefattar bl.a. att: Identifiera och definiera behov, genomföra processkartläggningar och skapa beslutsunderlag till interna stakeholders
Upprätta intern projektplanering och resurssäkra utförandet inom projektets ramar
Samordna och säkerställa implementering
Utvärdera och analysera effekter av förändrad process/arbetssätt
Delta i controllerfunktionen löpande utvecklingsarbete
Rollen kräver ett stort engagemang och intresse för hur återvinningsverksamheten fungerar. Du är placerad på vårt nyrenoverade huvudkontor i Hisings Backa men förväntas att aktivt vara ute på våra olika enheter, för att kunna utveckla våra processer på ett framgångsrikt sätt. Resor är därmed ett naturligt inslag i tjänsten. Du tillhör controllerteamet och rapporterar till Business Control Manager.


Kvalifikationer
  3-5 års erfarenhet av intern projektledning
God ekonomisk förståelse
Bred systemkunskap och erfarenhet av att arbeta med flöden mellan olika system
För att lyckas i denna samordnande roll, ser vi att du är social och relationsskapande. Du är analytisk med god förmåga att se samband, och du har lätt för att arbeta med flera system och olika typer av data. Rollen kräver lyhördhet men även att du kan fatta beslut och stå upp för dem. Du är pedagogisk och har förmågan att anpassa kommunikationen beroende på målgrupp. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.


Ansökan
REMONDIS samarbetare i denna rekrytering med oss på OnePartnerGroup. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag. Har du frågor eller behöver komma i kontakt med rekryteringsansvarig görs detta på mail Niclas.arheden@onepartnergroup.se eller telefon 0734255237.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: REMONDIS Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2022
  • Ansök senast: 7 augusti 2022

Liknande jobb


Controller till Scandinavian Roadconstruction AB

Controller till Scandinavian Roadconstruction AB

1 november 2024

1 november 2024

1 november 2024

Financial Controller

Financial Controller

1 november 2024