OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Process Developer har du en nyckelroll med stort ansvar för att utveckla arbetsprocessen och vårt systemstöd inom PLM. Till Kvalitetsavdelningen som är en del av vår inköpsfunktion söker vi nu dig som har kunskap och intresse för processkartläggning och processutveckling.
Det här gör man som Process Developer PLM
I rollen som Process Developer PLM arbetar du med kartläggning, utveckling samt dokumentation av arbetsprocessen av vårt systemstöd inom PLM (Product Life Management). Du kommer att vara länken mellan våra olika verksamhetsområden och vår IT-funktion. Tydliga processer och systemstöd är en förutsättning för långsiktig effektivitet och kvalité i arbetet genom produkternas olika faser i livscykeln från idé till utfasning.
I nära kontakt med olika funktioner inom vår inköpsavdelning säkerställer man effektiva processer och systemstöd genom hela produktens liv, från ide till utvecklad produkt och utfasning. Vårt systemstöd är en central del i vår produktutveckling både som planeringsverktyg samt som bas av information som sedan ligger som grund för andra funktioner. Du kommer även att arbeta med prioriteringsarbete kopplat till verksamhetens behov av process- och systemförbättringar. Viktiga samarbetspartners är systemleverantör och vår interna IT-funktion som supporterar systemstödet. I rollen ingår även ansvar för utbildning av användare i PLM-systemet.
Det här är din bakgrund och dina erfarenheter
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av liknande arbete inom processkartläggning och processutveckling, kanske med erfarenhet från industriell processtyrning. Förståelse för inköpsprocess, produktframtagning och systemstöd för motsvarande uppgifter är meriterande.
Vidare ser vi att du har eftergymnasial utbildning inom relevant område samt behärskar engelska mycket bra i tal och skrift.
Det här är du som person
Du trivs i en värderingsstyrd organisation som kännetecknas av nyfikenhet, teamarbete och en ständig vilja att utveckla och förbättra affären. Du har en öppen personlighet med förmågan att lyssna, engagera och skapa resultat genom tvärfunktionella samarbeten. Du är strukturerad och utför ditt arbete effektivt och med god kvalitet, du har lätt för att förstå vikten av detaljer men har även kapacitet att se helheten.
Bra att veta
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning med placering på vårt huvudkontor i Skara. Resor nationellt och internationellt kan förekomma, inte minst då vi har Sourcingkontor i både Asien och Polen. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän.
Så här söker du
Vill du vara med på vår fortsatta tillväxtresa?
Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt. Sista ansökningsdag för tjänsten är 30 augusti.
Nu i sommartider vill vi uppmärksamma dig på ledtiderna och att vi kommer återkoppla till dig först efter sista ansökningsdag. Har du frågor kring tjänsten kontaktar du Göran Martinsson Kvalitetschef, tel. 0722-372752, goran.martinsson@jula.se