OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KP står inför en spännande tillväxtresa och kommersialisering inom clean tech. Vi hjälper energibranschen att accelerera omställningen mot hållbar energi genom att leverera avancerade produkter och tjänster på ett enkelt och pålitligt sätt. Nu söker vi en Process Development Manager som kan hjälpa oss att hålla koll på strukturerna så att vi kan växa både snabbt och kvalitativt.
Om rollen
Som Process Development Manager bidrar du till KPs transformation genom att säkra att vi har struktur i vår aggressiva tillväxt. Utöver att vara en ambassadör för området gör du detta genom att säkra att bolagets processer är kartlagda, optimerade, anpassade för fortsatt tillväxt och för att det utgår ifrån kundvärde. Som exempel kommer vi under 2022/23 att implementera nya lager, nya IT-system och nya organisationer. Här spelar du en central roll i att säkra att vi bygger våra processer på rätt sätt. Du har därmed en nyckelposition inom vår Operations-avdelning och du rapporterar till Chief Operations Officer.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är:
- Kartläggning av bolagets processer och arbete med optimering, problemlösning och verksamhetsutveckling i samtliga delar av KPs organisation
- Delta i och driva förbättringsprojekt för att öka och förbättra kundnytta med avseende på säkerhet, kvalitet, effektivitet och produktivitet
- Införa nya och smartare processer med IT som redskap
- Utveckla olika uppföljningssystem samt ta fram, sammanställa och analysera processdata
- Arbeta med ständiga förbättringar efter LEAN metodologi
- Ta fram KPI:er för lager, transport etc.
Om dig
För att trivas i rollen ser vi att du har en passion för att optimera och förbättra genom att metodiskt strukturera. För att trivas hos oss på KP tror vi att du gillar förändring, kundupplevelse, att arbeta tillsammans och att hålla det enkelt.
Tidigare i din karriär har du möjligen arbetat med ”Lean Production” eller kanske ”Six Sigma”. Oavsett vad, har du en stor passion för området och är nyfiken för hur vi kan bli ännu bättre.
Utöver detta ser vi att du har:
- Relevant universitets-/högskoleutbildning
- Minst 5 års erfarenhet från arbete med operativ effektivitet
- Kompetens inom projekt- och förändringsledning
- Förmåga att identifiera och förbättra processer och flöden
- En god förståelse för lean produktionsprinciper
- Förmågan att jobba krossfunktionellt
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av lager och Supply Chain
- Erfarenhet från arbete med både arbetare och tjänstemän
- Kunskap från Sage, Easy Logic eller WorkCloud
KP är Sveriges ledande distributör inom solenergi, laddningsinfrastruktur och energilagring och en del av OK-Q8 AB. Vi har en tydlig vision att forma morgondagens samhälle genom att leverera hållbar energi idag - För dig, för vår planet och för nästa generation. Vårt uppdrag är att hjälpa energibranschen att accelerera omställningen genom att leverera avancerade produkter och tjänster på ett enkelt och pålitligt sätt.
KP levererar produkter och system till hundratals återförsäljare i Norden.
Vi tillhandahåller därtill ett omfattande utbud av signifikanta tjänster såsom digitala verktyg, projekteringsassistans, utbildningar, finansieringslösningar, installation-as-a-service och teknisk support av högsta klass. Genom KP:s uttalade fokus på logistik-, transport- och lagerprocesser tillses snabba leveranser med god leveransprecision av både enskilda produkter såväl som av kompletta system.
Vi paketerar och levererar framtidens energiinnovationer.
Vad vi erbjuder dig:
Att vara en del av en enorm tillväxtbransch med ett av Sveriges ledande företag inom området är en möjlighet som många letar efter. Här får du kollegor som brinner för utvecklingen lika mycket som du gör. Dina bidrag kommer att värderas och ditt bidrag kommer att uppskattas. Du kommer få möjlighet att utveckla dig själv inom rollen och vara med och forma vårt företags framtid och varumärke.
Vi gör ett löpande urval av ansökningarna så skicka in din ansökan redan idag.
Varmt välkommen till oss!