Process Manager

Process Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill vara med och modernisera och utveckla vår kundservice till världsklass. Är det du?

Resurs har siktet inställt på fortsatt tillväxt, datadriven innovation och kundupplevelse.

Är Resurs något för dig?

Vi ger dig en arbetsplats där engagemanget är stort och tempot högt. För att bygga en miljö där idéerna kan slå gnistor rekryterar vi nyfikna och drivna människor som vi uppmuntrar med ansvar och stor frihet.

Vi jobbar aktivt med ledarskap, hållbarhet, jämställdhet och är stolta över vår Resurs-anda som kännetecknas av samarbete, öppenhet och kundfokus. Med tydliga värderingar som grund vågar vi testa nya vägar som leder till ännu bättre tjänster för våra kunder.

Resurs Bank har blivit utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag för andra året i rad, en utmärkelse för företag som erbjuder unika och attraktiva utvecklingsmöjligheter.

Vad kommer du att arbeta med?

Som processledare är du en stark påverkare av vår förändringsagenda och du leder viktiga initiativ för att utveckla Nordic Customer Service. I rollen kommer du att göra stor skillnad för våra medarbetare och kunder genom att effektivisera våra arbetsrutiner och processer. Du vet hur man driver förändring och du har en god förståelse för att utveckla organisationer. Du identifierar nya verktyg som gör oss mer effektiva och som leder till en bättre kundupplevelse.

Som processledare arbetar du tillsammans med andra i agila arbetsgrupper och funktioner inom banken i viktiga projekt och du kommer att inta en projektledarroll i delar som rör Customer Service.

Arbetsuppgifter som är förekommande:


• Olika uppdrag inom verksamhetsstyrning för att utveckla, förbättra och förflytta organisationen
• Etablera arbetssätt och insiktsarbete via Speech Analytics
• Driva processer för större verksamhetsförbättringar
• Process – och förändringsledning

 

Vem är du?
För att lyckas i rollen tror vi att du har en gedigen erfarenhet av verksamhet- och processledning och för dig är det naturligt att utveckla befintligt och att utmana och förändra. 

Du är innovativ, engagerad med känsla för struktur och besitter en god strategisk och analytisk förmåga som du kan omsätta i handling. Du är bra på att samarbete korsfunktionellt och du delar gärna med dig av dina kunskaper med andra. Du är en informell ledare och din pedagogiska och kommunikativa förmåga har du nytta av när du förklarar komplexa förhållanden på ett förståeligt sätt.

Du har arbetat i eller nära en större kundserviceorganisation eller i en liknande snabbrörlig organisation. Du vet vad det innebär att driva förändring inom kundservice och du är van att arbeta med kundinsikter och om du har du erfarenhet av att arbeta med insiktsverktyg såsom tex Speech Analytics är det en merit.

Då vi är en Nordisk koncern är det viktigt att du känner dig bekväm med engelska i tal och skrift.

Du kommer att arbeta tillsammans med och på uppdrag av Chief Customer Service Officer och ha ett tätt samarbete med alla ledare inom Nordic Customer Service. Du ingår i Customer Service edningsgrupp och du rapporterar till CCSO.

Vårt huvudkontor ligger i Helsingborg och du kommer att vara här på regelbunden basis. 

Så går rekryteringen till

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Kontakt:

Job Wrapping:

#LI-DNI   Denna hashtagg ser till att jobbet ni publicerar på er hemsida inte dyker upp på LinkedIn.

#RB - om det är en annons för Resurs Bank

 


Resurs Holding (Resurs), som verkar genom dotterbolagen Resurs Bank och Solid Försäkring, är ledande inom retail finance i Norden och erbjuder betallösningar, konsumentlån och nischade försäkringsprodukter. Resurs Bank har sedan starten 1977 etablerat sig som en ledande partner för säljdrivande betal- och lojalitetslösningar för butik och e-handel och därigenom har Resurs byggt en kundbas på cirka 6 miljoner privatkunder i Norden. Resurs Bank har sedan 2001 bankoktroj och står under tillsyn av Finansinspektionen. Resurskoncernen har verksamhet i Sverige, Danmark, Norge och Finland. Vid utgången av det tredje kvartalet 2020 uppgick antalet anställda till 723 personer och låneboken till 31,2 miljarder SEK. Resurs är noterat på Nasdaq Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

PernillaKlein, Marknadsutvecklare

PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resurs Bank
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 februari 2021
  • Ansök senast: 17 mars 2021

Besöksadress

Backaplan Deltavägen 6
None

Postadress

Ekslingan 9
Helsingborg, 25024

Liknande jobb


19 november 2024

14 november 2024

14 november 2024