OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och göra skillnad för människor genom att utveckla och förbättra processer samt höja kvaliteten på IT-leveranser? Brinner du för att samla människor och lösa problem? I rollen som Problem/Incident Manager kommer du att vara en viktig nyckelspelare med ett agilt förhållningssätt till utveckling av våra ITIL processer.
Din vardag
Du kommer att vara en del i vår förändringsresa inom IT Process Management och ansvara för koncerngemensamma service- och supportprocesser på ICA Gruppen. Du har beredskap utanför kontorstid för att stötta vid kritiska incidenter eller analysera och koordinera problemarbete i verksamheten.
Du kommer att ingå i en dynamisk gruppering som tittar på helheten från en strategisk nivå och vid behov tar taktiska beslut, samt vara operativ och driva olika initiativ. Du kommer att vara med och förädla arbetssätt, ta in nya ramverk och verktyg för att automatisera och förenkla ICA Gruppens centrala ITIL processer.
I rollen ingår du i ett glatt, humoristiskt och prestigelöst team som sätter stor vikt vid att införliva ICAs värderingar, Enkelhet, Entreprenörskap och Engagemang i vårt processutvecklingsarbete där vi diskuterar och bollar idéer i gruppgemensamma standups. Du kommer geografiskt att arbeta på ICAs huvudkontor i Solna Arenastaden.
Rollen inbegriper att du är kommunikativ och stöttande med förmåga att arbetsleda problemarbete och incidenter i en komplex miljö. Du kommer att få tänka utanför boxen och bidra med nya idéer. Det är en central roll där du samverkar och etablerar relationer. En roll för dig som är lösningsorienterad och gärna antar utmaningar.
Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet och högt engagemang för Event Management och har ett nyfiket intresse för kommande framtid inom ITOM. Bakgrund från incidentledning, infrastruktur eller applikationsutveckling är meriterande. För att kunna axla rollen på bästa sätt tror vi att du har ett naturligt ledarskap i ditt sätt att vara och är intresserad av agilt processarbete. Du måste kunna arbeta på svenska och engelska.
Du är välkommen att söka om du vill vara med och fortsätta vår resa att skapa en agil och modern gruppering som är värdeskapande och levererar världsklass @ICA!
Ansökan
Skicka in din ansökan snarast, vi gör löpande urval, dock allra senast 2020-12-18. Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Kristina Åfeldt på 072-2200741. Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Markus Koppari 072-2202831.
Vill du göra varje dag lite enklare ihop med oss?
Ser du också möjligheterna med digital innovation? Vi tycker att det är bland det bästa som hänt vår bransch. För det gör att vi kan förenkla vardagen för så många människor därute. I nära samarbeten med varandra, för att verkligen kunna maximera allas individuella insatser i varje utmaning vi möter, skapar vi riktig kundnytta. Oavsett om vi jobbar med IT inom banktjänster, fastigheter eller kring all vår goda mat är vi nära kundens vardag. Och vi driver den digitala utvecklingen framåt inom våra olika områden. Varje dag.
Om ICA
ICA ska spegla våra kunder såväl som samhället i stort och är beroende av medarbetare med olika kompetenser. Vi strävar därför efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. ICA värnar om goda arbetsmiljöförhållanden för våra medarbetare. Vi har som målsättning att ha totalt rökfria arbetsplatser. Vi tillämpar drogtestning i samband med rekryteringsförfarandet.
Kontaktpersoner på detta företaget
ICA Gruppen
ICA Gruppen