Arbetsbeskrivning
Nu satsar vi stort på Kronans Apoteks kundservice och söker en engagerad Process Manager som vill vara med och driva vår utveckling framåt! Som Process Manager kommer du att spela en nyckelroll i att säkerställa att vår kundserviceavdelning effektivt kan anpassa sig till förändringar och processbehov som uppstår inom Kronans Apotek. Genom nära samarbete med olika avdelningar kommer du att ta emot och implementera förändringar för att optimera våra processer och säkerställa en högklassig kundupplevelse. Nyfiken? Scrolla ner 👇
Som Process manager kommer du att…Ha ett övergripande ansvar för att överföra och anpassa processer från en tidigare samarbetspartner vars avtal nu har upphört, samt för att stötta och utbilda vårt kundserviceteam i frågor rörande hemsidan, prisfrågor, kundklubb, B2B och beställningar. Ditt uppdrag är att utrusta våra kundservicemedarbetare med de verktyg och den kunskap som behövs för att hantera ett brett spektrum av kundfrågor, och säkerställa att vår kundservice förblir både effektiv och kundorienterad. Du kommer att ingå i ledningsgruppen för kundservice. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter:
- Fungera som en nyckelkontakt mellan kundservice och övriga avdelningar för att identifiera och koordinera förändringar som påverkar kundserviceprocesserna.
- Ansvara för att samla in och sprida information från olika avdelningar för att skapa processförbättringar och effektiviseringar.
- Leda och övervaka övergången av processer från samarbetspartnern, inklusive dokumentation, utbildning och anpassning av dessa till interna kundservicebehov.
- Utveckla och implementera processer och riktlinjer som säkerställer att kundservice kan hantera alla överförda och nya processer på ett kundorienterat och effektivt sätt.
- Genomföra löpande processutvärderingar och initiera förbättringsarbete för att bibehålla en hög kvalitetsstandard inom kundservice.
- Samarbeta med IT, produktutveckling, och andra centrala team för att säkerställa att tekniska verktyg och system är anpassade för att stödja de nya processkraven.
Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vårt kontor ligger i Stadshagen med möjlighet till hybridarbete eller arbete från annan ort. Du kommer att tillhöra vår kundserviceorganisation.
Vi söker efter dig som har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, teknik, ledarskap, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har minst 3 års erfarenhet av processledning, förändringsledning eller operations inom kundservice samt minst 5 års erfarenhet inom kundservice. Du trivs att jobba såväl självständigt som i ett team. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i systemmiljöer som CRM och att utbilda och coacha team i processrelaterade frågor.
Som person är du relationsbyggande, självgående och initiativtagande. Du har en förmåga att motivera andra och tycker om att driva förändringsarbete. Du är lösningsorienterad, strukturerad och noggrann samt har en god analytisk förmåga. Du trivs att vara i en roll där du får hantera och driva flera projekt och arbetsuppgifter samtidigt, och kan således prioritera därefter.
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet av kundservice inom apoteksbranschen
- Erfarenhet av ärendehanteringssystem
Ansökan
Skicka in ditt CV eller LinkedIn-profil! I ansökan får du också svara på några urvalsfrågor som hjälper oss att lära känna dig bättre och som blir en viktig del av din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vid frågor om tjänsten vänligen se kontaktperson längst ner i annonsen.
Vi ser fram emot din ansökan!
Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila Stephanie.nielsen@kronansapotek.se och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila af.kronan@sverigesfarmaceuter.se.
Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt!
Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga!
Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀
Kontaktpersoner på detta företaget
Pia Svensson, Apotekschef
0702851984
Nora Molazehi, Apotekschef
0701981666