OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 42 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2014 uppgick faktureringen till 92,1 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6 miljarder kronor
Process Manager Support - Scania Rekryteringscenter
Scania Rekryteringscenter är en del av den centrala personalorganisationen och ansvarar för rekrytering av tjänstemän mot alla Scanias verksamhetsområden i Södertälje.
Rekryteringscenter ansvarar för utveckling och optimering av rekryteringsprocessen samt dess metoder och verktyg. Vi hanterar även rekrytering till Scanias olika program såsom Trainee, Scanias Ingenjörsprogram, feriearbeten, praktik etc.
Vår nuvarande befattningshavare går vidare inom företaget och vi söker nu en ordinarie ersättare för henne.
Rekryteringscentrets supportgrupp ansvarar för verksamhetens ferie- och programrekryteringar, samt utgör ett kvalificerat stöd till Rekryteringsspecialisterna.
Du kommer att bli en del av Rekryteringscenter som tillsammans täcker en mångfald av kompetenser och erfarenheter inom HR. Vi ger tillsammans ett effektivt och kvalificerat stöd till organisationen i rekryteringsfrågor.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara ett kvalificerat stöd i alla de administrativa delarna i rekryteringsprocessen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter rör allt från administrering av annonser, bokningsadministration inför kommande intervjuer, till att besvara inkommande frågeställningar från kandidater. I mån av tid kan även tillkommande uppgifter såsom att supportera rekryteringsspecialisterna med bl.a. referenstagning och kortare telefonintervjuer.
Du kommer ha ett nära samarbete med din närmaste kollega och ni tillsammans skapar effektiva processer och rutiner i rekryteringsarbetet.
Din profil
Du kanske är nyexaminerad med högskoleutbildning inom PA/HR eller har mångårig arbetslivserfarenhet inom kvalificerad administration.
För tjänsten krävs att du:
.har mycket goda kunskaper i och känsla för att uttrycka och formulera dig i skrift vid exempelvis annonsering
.är förtroendeingivande och relationsbyggande samt har stor ansvarskänsla och integritet
.kan periodvis hantera pressande situationer vid större arbetsmängder
.kan lyfta fram relevant information och hantera många frågeställningar parallellt
.behärskar svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt
.har goda kunskaper i MS Office
Ytterligare information
Kontakta gärna Mikael Englund (Chef Rekryteringscenter), 08-553 518 81. (tillgänglig vecka 36)
Kontaktpersoner på detta företaget
Randstad .