OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och förbättra HR-processer genom att analysera och vara rådgivande både internt och till våra kunder? Trivs du allra bäst när du får nörda ned dig i analyser och får lösa de utmaningar som ständigt dyker upp med ett fokus på process- och förändringsarbete? Gillar du också att utveckla och förbättra våra och våra kunders arbetssätt? Då kommer du att trivas hos oss som process manager.
Varför ska du jobba hos oss?
På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång! Du kommer att trivas hos oss om du tycker om att arbeta på ett marknadsledande och värderingsstyrt företag med kompetenta och sköna kollegor i en varm miljö. Hos oss blandas skratt och en härlig stämning med ett högt tempo, vi firar våra framgångar tillsammans och stöttar varandra vid utmaningar.
För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid. Utöver detta kommer du till en arbetsplats med kollektivavtal och en rad attraktiva förmåner och en stor och spännande intern arbetsmarknad.
Ansvarsområden
Som Process Manager är du en nyckelperson inom vårt affärsområde som vi kallar inhouse där vi jobbar riktigt nära kunden för att ge den absolut bästa servicen och för att förstå kundens behov och utvecklingspotential. Ditt primära ansvarsområde är att löpande ta fram, utveckla och analysera de HR-processer som implementeras av våra kundteam.
I din roll agerar du som rådgivare och projektledare till både vår interna personal och till våra kunder i bemanningsrelaterade frågor.
Stort fokus ligger på att arbeta med ständiga förbättringar - från idé till uppföljning och utvärdering av utfallet. Utöver förbättringsarbete ingår även arbete med att beräkna & analysera bemanningsbehov på respektive kundsamarbete. Du är med andra ord väldigt viktig för oss och ett ovärderligt stöd för vår personal, kunder och kandidater
I rollen som Process Manager jobbar du med ett antal stora kunder och kundteam i vår södra region (Skåne med angränsande landskap). Vi arbetar med långsiktiga samarbeten där stor vikt läggs vid att skapa och bibehålla starka relationer. Det är därför en förutsättning att du är en duktig relationsbyggare som skapar förtroende genom att kombinera ditt stora kunnande inom HR & bemanning med ett kundbemötande utöver det vanliga och blir en social och drivande medarbetare i våra härliga team.
Du kommer ingå i en nationell grupp av Process Managers som rapporterar till Head of Process Management. Tillsammans översätter vi vår långsiktiga strategi till konkreta handlingsplaner.
I ditt dagliga arbete utgår du från det kontor i regionen som ligger närmast din bostadsort men spenderar mycket av din tid hos våra kunder där också våra respektive kundteam har sin arbetsplats. Vi söker dig som har en djup kunskap inom bemanning, förbättringsarbeten och har en stark vilja och ambition att leverera bemanningstjänster i världsklass.
Arbetstider
Heltid och tillsvidare som inleds med sex månaders provanställning.
Kvalifikationer
Vi söker dig som tycker om att arbeta självständigt och är van att driva både små och stora förbättringsprojekt. Det är bra om du tidigare har drivit projekt inom områdena HR, industri eller logistik. Det är en förutsättning att du har goda system/IT-kunskaper eftersom du kommer att arbeta med att skapa och förbättra processer med tydliga kopplingar till olika systemverktyg. Du behöver också vara en fena på administration och du gillar ordning och reda.
Med andra ord vill vi att
• Du är affärsmässig och har ett starkt kundfokus
• Du är självständig
• Du är analytisk, kreativ och lösningsorienterad
• Du arbetar proaktivt och strukturerat och förstår vikten av att ha ett helhetsperspektiv
• Du har en god kommunikationsförmåga, såväl i tal som i skrift i både svenska och engelska, då vi möter kunder och medarbetare på båda språken.
• Du är duktig på att bygga relationer & förtroende
• Då resor är frekvent förekommande är körkort en förutsättning
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
Erfarenhet
Krav för tjänsten är att du har minst 2-3 års arbetslivserfarenhet inom HR, logistik eller industri
Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2021-01-31. Då urval och intervjuer kan komma att ske löpande ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
För mer information om tjänsten vänligen kontakta rekryterande chef, Karl Backéus via mail: karl.backeus@randstad.se
OBS! Ansökningar tas ej emot via mail utan skickas in via länken i denna annons.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044