OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Volvo Construction Equipment är organiserat i fyra Business Lines som var och en har affärsansvar för en produktkategori.Huvudanläggningar för verksamheten finns i Arvika (Sverige), Asheville (USA), Braås (Sverige), Eskilstuna (Sverige), Hallsberg (Sverige) och Pederneiras (Brasilien).Till Inköpsavdelningen i Eskilstuna söker vi nu en: Process- & Metodutvecklingsingenjör Organisationen ansvarar för att nya och befintliga leverantörer uppfyller förväntat pris, kvalitet och kapacitet vid leverans till Volvo.Vi är cirka 70 personer uppdelade på huvudsakligen 3 områden; Inköp, leverantörsutveckling och projektarbete.Vi arbetar såväl operativt som strategiskt och i nära samarbete med Produktion, Logistik och Produktutveckling via tvärfunktionella arbetssätt. Tjänsten är organiserad inom Leverantörsutveckling men arbetsuppgifterna spänner över hela Inköpsfunktionen Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: Driva tvärfunktionella arbeten beträffande arbetssätt och processer inom Inköpsfunktionen Tillhandahålla kompetens och utveckla processer för att säkerställa att mål avseende leverantörsutveckling och leverantörssäkring uppnås Ansvara för användandet av verksamhetsledningssystemet inom Inköpsfunktionen Stötta Inköpsorganisationen i utvecklingen av arbetsprocesser och -metoder Stötta Inköpsorganisationen vid externa och interna revisioner Stötta Inköps- och leverantörsutvecklingsorganisationen i övergripande frågeställningar Medverka i tvärfunktionella nätverk beträffande process- och metodarbete Önskvärda kvalifikationer: Du som söker är högskoleingenjör och har erfarenhet av arbete med verksamhetsledningssystem och process-/metodarbete.Det är meriterande om du också har erfarenhet av inköps- och kvalitetsarbete.Som person bör du vara drivande, noggrann och ha stort fokus på kvalitet.Du har också mycket goda kunskaper i engelska.