OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som är en fena på administration och är redo för nya utmaningar!
På uppdrag av vår kund som är ett statligt bolag söker vi en process- och avtalsadministratör för ett konsultuppdrag. I rollen kommer du ansvara för process- och avtalsadministrationen och se till att delprocesser efterlevs och utvecklas. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 07-jan-2021 och pågå t.o.m. 06-jan-2023.
Om uppdraget
Som konsult hos vår kund kommer du arbeta med att följa upp utvecklingen och tidsplaner för det löpande arbetet. Du kommer även bevaka deadlines i anslutningsprocessen och avdelningens delportföljer inom anläggningsinvesteringar för att säkerställa kvalité i planeringen. I uppgifterna ingår det att stödja funktionsansvarig beställare i att granskning av dokument som genereras i processerna (finansiella beslut, utrednings- och projektdokumentation, besked och avtal) planeras och utförs enligt fastställd rutin.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
- Arbeta för att utveckla enhetens processer samt säkerställa att dem efterföljs.
- Axla rollen avtalsförvaltare, vilket innebär att du förvaltar databasen över ingångna anslutningsavtal, inklusive att bevaka tidsfristerna för att uppnå avtalad effekt.
- Arbeta aktivt i implementeringen av den nya anslutningsprocessen till transmissionsnätet.
- Stödja det löpande processabetet i olika fördefinierade arbetsuppgifter av administrativ karaktär.
- Stödja enheten i granskning av dokument som genereras i processerna (finansiella beslut, utrednings- och projektdokumentation, besked och avtal).
- Ansvarig för administrationen och bevakningen av enhetens funktionsbrevlåda.
Om dig
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning på administration alternativt motsvarande YH utbildning eller liknande. Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet av utveckling, uppföljning och administration inom process- eller projektarbete. Du behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbete som administratör på statlig myndighet samt erfarenhet av processarbete inom infrastruktur, samhällsbyggnad, industri eller anläggning.
Vi tror att du är en ödmjuk person med god initiativförmåga. Du har en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter och arbetar självständigt och målinriktat samt anpassar ditt arbete utefter arbetsbelastning. Du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation och har lätt för att skapa förtroende och samarbeta med andra.
Process och ansökan
Du ansöker genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen telefonintervjuar vi, därefter är nästa steg en intervju hos oss (alternativt Teams-intervju). Vi tar referenser på slutkandidater.
I och med att du kommer att hantera säkerhetsklassificerad information och arbeta i en säkerhetskänslig verksamhet så kommer du gå igenom en säkerhetsprövning innan du kan påbörja uppdraget. Processen för genomförande av registerkontroll beräknas ta ca 8 till 10 veckor från tilldelning av uppdrag, men kan både ta längre och kortare tid.
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-5869311.
Välkommen med din ansökan redan idag!