OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ett smart och meningsfullt val
Vill du anta utmaningen att skapa en administration i världsklass? Då kan det här vara ett jobb för dig!
Din nya arbetsplats
I moderna lokaler mitt i Norrköping finns Holmen Papers huvudkontor inkluderande även försäljnings- och marknadsavdelning. Här har du alltid nära till kunniga och engagerade kollegor och viljan att göra ett bra jobb och bidra till en grönare framtid är tydlig. Vi är drygt 60 medarbetare som sitter i vackert belägna lokaler vid Strömmen i centrala Norrköping med bara några minuters promenad till resecentrum.
Din framtida utmaning
Under förra året startades ett projekt för att se över, utveckla och harmonisera våra processer inom sälj- och marknadsorganisationen och det gav mersmak! Nu söker vi dig som vill ta över stafettpinnen och fortsätta driva, utveckla och följa upp arbetet både inom marknadsorganisationen men även andra delar av Holmen Paper.
Du får ett stort eget ansvar inom ditt kompetensområde utifrån uppdrag, mål och ramar. Du blir ambassadör för begreppet "En administration i världsklass" och ditt uppdrag blir att genom engagemang, struktur och initiativkraft leda den utvecklingen och tex identifiera och föreslå områden där processer och/eller ansvar behöver förtydligas eller förbättras. Du säkerställer att verksamheten uppfyller certifieringskraven för ISO 9001 och dokumentationen görs i systemen 2C8 och Centuri där du blir superuser.
Du kommer även att ansvara för internkontroll och stötta ledningen med analyser och utredningar.
För att lyckas i rollen
Vi söker dig som självständigt, uthålligt och strukturerat vill utveckla, dokumentera, genomföra och följa upp arbetet med processer och rutiner. Du får helt enkelt saker att hända! Du blir ett stöd till ledningen och enskilda chefer i arbetet framåt både med analyser och workshops för att hitta bästa gemensamma arbetssätt vilket kommer att kräva att du kan "leda utan att vara chef" och både kommunicera, inspirera, lyssna och utmana!
Du har erfarenhet av arbete med ledningssystem, processutveckling och projektarbete och behärskar både Powerpoint och Excel samt svenska och engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning inom ekonomi, teknik eller logistik.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig möjligheten att verka i ett väletablerat och modernt skogsföretag tillsammans med engagerade och professionella kollegor.
Du får ett utvecklande arbete med stort eget ansvar och möjlighet att påverka. Vi har en öppen och välkomnande atmosfär som genomsyras av våra värderingar mod, engagemang och ansvar. Holmen präglas mycket av intern rörlighet, då du som medarbetare har stora möjligheter till utveckling inom företaget.
Vi får skogen att växa och ge
Holmens verksamhet utgår från kraften som finns i skogen. Träden som växer, vattnet som rusar i älvarna och vinden som blåser i trädtopparna. Det är kärnan i Holmen, en affär byggd på skogens kretslopp och de förnybara produkter vi kan skapa av detta. Våra affärsområden är Skog, Energi, Trävaror, Kartong och Papper. Vi är 3 300 medarbetare som med mod, engagemang och ansvar skapar en hållbar framtid.
Innovativa pappersprodukter av färsk fiber Holmen utvecklar innovativa pappersprodukter av färsk fiber, väl anpassade för böcker, magasin, reklam och förpackningar. Vi specialiserar oss på de användningsområden där lätta papper med hög bulk och ljushet samt goda tryckegenskaper är
en fördel. Den färska fibern från hållbart brukade skogar är också en förutsättning för morgondagens returpapper. Våra bruk ligger i Braviken utanför Norrköping och i Hallstavik norr om Stockholm.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mikael Kronberg, Rekryterande Chef
0175 265 44
Elias Holmgren, HR-generalist
0175 263 15
Aleksandar Srndovic, Facklig representant Pappers
0175 269 50
Ivar Cedergren, Ekonomichef
076 134 08 20
Elias Holmgren, HR-generalist
076 817 54 58
Jörgen Åkerlund, Facklig representant Unionen
0175 267 41