OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.
Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!
Dessutom erbjuder vi:
* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat
Som processägare avräkning är ditt uppdrag att styra och förvalta Schenkers avräkningsprocess. Arbetet utförs i tätt samarbete med övriga processägare på Schenker AB:s landorganisation. En stor del av arbetet innebär kommunikation och dialog med våra distrikt och våra samarbetspartners, partnerländer och våra anslutna åkerier. Arbetet innebär även ett ansvar att förvalta Schenkers modeller för drivmedel som är tätt kopplade till avräkningen. Arbetet kan drivas i projektform men även som enskilt arbete.
Arbetsuppgifter
* Att styra och följa upp processen avräkning
* Att utbilda organisationen gällande vår avräkning
* Att driva och delta i projekt för att utveckla och anpassa Schenkers avräkningsmodell
* Att kontinuerligt utveckla och förbättra verksamheten enligt riktlinjer och behov
* Att samverka med övriga processer för att nå övergripande företagsmål och strategier
Om dig
Några av de egenskaper vi söker hos dig som sökande är:
* Du är som person drivande och ansvarstagande i att driva processen och arbetet framåt
* Du har en bra analytisk förmåga och kan omvandla teori till praktik genom ständiga förbättringar
* Du har ett strukturerat arbetssätt
* Tidigare erfarenhet av processarbete då rollen kräver samarbeten mellan många och olika gränssnitt
* Du är självgående och engagerad samt tar ansvar för måluppfyllnad
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning eller likvärdigt. Du har erfarenhet och goda kunskaper förändringsledning. Du är väl förtrogen i vad det innebär att leda och medverka i ett projekt samt hur man driver igenom förändringar.
Svenska språket liksom vårt koncernspråk engelska behärskar du väl i både tal och skrift. God kompetens i Officepaketet är ett krav.
Information och ansökan:
Rollen är en tillsvidaretjänst med placeringsort Göteborg.
Vid frågor är du välkommen att kontakta Jesper Folcke via jesper.folcke@dbschenker.com. Skicka gärna din ansökan senast 2/1. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.
Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.
Välkommen med din ansökan!