OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Härjedalens kommun är en av Sveriges största till ytan och
vi servar våra invånare och besökare från våra fyra kontor med huvudkontoret i
Sveg. Härjedalens kommun är en samisk förvaltningskommun, vi ser det därför som meriterande om de sökande har goda kunskaper i det samiska språket, kulturen och traditionerna. Härjedalens kommun erbjuder sina anställda förmåner och ersättningar i
samband med högskolestudier,
friskvårdstimme och friskvårdsbidrag. Härjedalens kommun arbetar med
värdegrunden att finnas till för de som bor, verkar i eller besöker kommunen på
ett professionellt och respektfullt sätt genom att ständigt utveckla och
förbättra verksamheten och servicen.
Socialförvaltningens avdelning för Kvalitet och Administration har behov att utöka organisationen med en person utifrån ett bredare uppdrag och processer och projekt som behöver genomföras.
Vi söker därför en process samordnare på heltid för 6 månader framåt med möjlighet till förlängning som skall ansvara uppbyggnad av vår informationshanteringsplan, gallring av arkiv och samordna utbildningsinsatser och uppföljning samt vara stöd i olika projekt.
Avdelningen består av Kvalitetsteamet där systemförvaltare, MAS, MAR, SAS och verksamhetsutvecklare ingår samt teamet som du kommer ingå i med samordnare och TES planerare som arbetar i Östra samt mitt Härjedalen inom äldreomsorgen LSS och Legitimera personal.
Arbetsuppgifter
Som Process samordnare kommer du arbeta med informationshanteringsplanen men även göra en stor genomlysning och gallring av förvaltningens arkiv. Du kommer även vara ett chefstöd till förvaltningens enhetschefer och avdelningschefer utifrån att sammanställa och ansvara för uppföljning av olika utbildningsinsatser. Du är även ett stöd till våra medarbetare inom ditt uppdrag
Kvalifikationer
Du är flexibel och smidig. Du har förmågan att lösa uppkomna situationer och är en god lagspelare som har bra samarbetsförmågor.
DU har kunskap om arkivhantering och är självständig samt noggrann
Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter och chefstöd sedan tidigare.
God kunskap i Officepaketet och god datorvana är ett krav.
Körkort
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet
Personliga egenskaper
Vi söker en person som är duktig på att kommunicera och samarbeta med andra såväl internt som externt. Du är noggrann, självständig och van vid att arbeta med många uppgifter samtidigt och under tidvis högt tempo. Du är stresstålig och du håller en hög servicenivå, trivs med ansvar och vill vara med och utveckla verksamheten.
Vi erbjuder
Ett spännande och omväxlande arbete där detaljer, situationer och snabba förändringar hör till vardagen och du kommer arbeta i ett team som alltid har lösningar i fokus. Arbetet innefattar mycket kontakt med medarbetare, chefer, anhöriga och brukare som förutsätter ett strukturerat arbetssätt, samt även att du har förmåga att vara flexibel och smidig genom att snabbt lösa situationer som uppstår.
Kontaktinformation
Helena Bredesen, Avdelningschef Kvalitet och Administration , 068017752, helena.bredesen@herjedalen.se
Åsa Remén, Ombud Ledarna, 0680-16100
Catarina Månsson, Ombud Vision, 0680-16352 0680-16100
Arbetsplats
Ringvägen 2
84233 Sveg
Kontaktpersoner på detta företaget
Bengt Hjort
Ronnie Lidberg
Rickard Mattsson
068016238
Carina Nilsson
0680-164 60
Elving Forsström
Sören Gustafsson
0680-162 33
Barbro Nässelqvist
Camilla Mild
0680-16296
LF Elving Forsström
LR Sören Gustafsson
0680-162 33