Processadministratör

Processadministratör

Arbetsbeskrivning

Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.

Just nu pågår ett spännande arbete med att bygga upp Göteborgs nya organisationer för stadsutveckling. De nya förvaltningarna ska bidra till en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess - i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv. Tillsammans kommer vi med våra andra berörda förvaltningar att slås ihop och bilda fyra nya förvaltningar från och med årsskiftet 2022/2023.

ARBETSUPPGIFTER
Planavdelning på stadsbyggnadskontoret har i uppdrag att i enlighet med Plan- och bygglagen producera detaljplaner som sedan ligger till grund för utveckling av staden, för bygglovsprövning och byggande. Avdelningen utreder lämplig markanvändning och avväger olika allmänna och enskilda intressen för att kunna utveckla Göteborg, ta tillvara befintliga miljöer och se var det är möjligt att bygga. Här arbetar ca 100 personer inom planering, projektledning och planstöd. Efter årsskiftet kommer avdelningen att heta Detaljplan och består av sex detaljplaneenheter och en planstödsenhet.

De stadsutvecklande förvaltningarna går efter årsskiftet in i en ny organisation och kommer att ha ett mer processinriktat arbetssätt. Planstödsenheten söker nu en administratör som ska arbeta med processer och projekt. Som administratör stöttar du process- och projektledare med administrativa uppgifter, det är ett nära samarbete där du är en viktig del av arbetsprocessen. I arbetsuppgifterna ingår att uppdatera information i handläggningssystem, ta fram analysunderlag och göra sammanställningar. Det ingår även allmänna administrativa uppgifter som att boka möten, föra minnesanteckningar och fakturera. Arbetet innebär mycket internt samarbete.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har flerårig erfarenhet av administrativt arbete, gärna utifrån ett processbaserat arbetssätt och relevant högskoleutbildning, till exempel inom offentlig förvaltning, statsvetenskap, administration eller liknande.

Vi söker dig som är engagerad, ansvarsfull och noggrann. Du är serviceinriktad, bra på att hantera olika människor har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du har ett positivt förhållningssätt och tar gärna det där extra steget för att ge det bästa stödet. Med dig är det lätt att samarbeta. Du trivs med att arbeta självständigt och kan planera och prioritera ditt arbete utifrån ett målstyrt arbetssätt. Du har ett helhetsperspektiv och ser förändring och förbättring som en naturlig del av verksamheten.

Din allmänna IT-kompetens är god och du har goda kunskaper i officepaketet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i projekthanteringssystem, gärna i verktyget Antura.

ÖVRIGT
Vill du veta mer om stadsutvecklingen i Göteborg? Besök stadsutveckling.goteborg.se

Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser

Sammanfattning

Liknande jobb


Redovisningsassistent

Redovisningsassistent

20 december 2024