Processadministratör för ett längre uppdrag!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som är en fena på administration och är redo för nya utmaningar!

På uppdrag av vår kund söker vi en processadministratör för ett längre konsultuppdrag. I rollen kommer du ansvara för processadministrationen och se till att delprocesser efterlevs och utvecklas. Uppdraget är på heltid och förväntas starta 01-apr-2021 och pågå t.o.m. 01-apr-2023

Om uppdraget

Som konsult hos vår kund kommer du arbeta i en enhet som ansvarar för att göra systemutredningar för framtida behov. Du kommer att arbeta som administratör för delar inom den processen kopplat till anslutningar från externa parter samt upprätthålla och uppdatera dem rutiner som finns inom enheten. I uppgifterna ingår det att sammanställa information och utveckla automatiserade rutiner för att kunna sammanställa statistik från de ansökningar som inkommer till vår kund. Du kommer även att stötta enheten med att följa upp och kvalitetssäkra de projekt som ligger inom enhetens ansvarsområde.

Uppdragsperiod: 01-apr-2021 - 01-apr-2023
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 80-100 % under hela uppdragstiden.
Placering: Sundbyberg

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Säkerställa att vår kund arbetar utefter processer och rutiner samt vid behov utvecklar dem
- Delta i utvecklingsarbetet med Anslutningslistan så att den uppfyller enhetens behov samt utveckla en rutin för framtagande av statistik
- Stödja enheten med att kvalitetssäkra de projekt som startas upp samt stötta och kvalitetssäkra prognoser och tidplaner
- Ansvara för administrationen och bevakningen av enhetens funktionsbrevlåda
- Hantera och stötta enheten vid utlämningsärenden
- Hantera och stötta enheten vid interna frågor om Anslutningslistan
- Skapa en struktur för kring enhetens ansvarsområde kopplat till processerna


Om dig

Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning på administration alternativt motsvarande YH utbildning eller liknande. Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet av utveckling, uppföljning och administration inom process- eller projektarbete. Du behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift. Det är även meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbete som administratör på statlig myndighet samt erfarenhet av processarbete inom infrastruktur, samhällsbyggnad, industri eller anläggning.

Vi tror att du är en ödmjuk person med god initiativförmåga. Du har en fallenhet för administrativa arbetsuppgifter och arbetar självständigt och målinriktat samt anpassar ditt arbete utefter arbetsbelastning. Du är utåtriktad och tydlig i din kommunikation och har lätt för att skapa förtroende och samarbeta med andra.

Process och ansökan

Du ansöker genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen telefonintervjuar vi, därefter är nästa steg en intervju hos oss (alternativt Teams-intervju). Vi tar referenser på slutkandidater.

Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Angela Hanna Kassab på 072-710 82 00

Välkommen med din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 mars 2021
  • Ansök senast: 21 augusti 2021

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024