OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Starka tillsammans - Bli en av oss Som en av Nordens främsta inom betallösningar kan vi erbjuda en stimulerande och kreativ arbetsmiljö. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt, samtidigt som vi alltid strävar efter att göra det enkelt och lätt för våra kunder.
Hos oss kan du utveckla din kompetens tillsammans med engagerade ledare och kollegor. Vill du utmanas i din yrkesroll och arbeta i en stark gemenskap där vi tar hand om varandra, samtidigt som vi visar varandra uppskattning, är vi rätt arbetsplats för dig. Läs mer om oss på career.payexgroup.com (https://career.payexgroup.com/).
Customer Operations utgörs av 150 medarbetare fördelat på 14 team där vi dagligen arbetar för att överträffa kundens upplevelse från gårdagen.
Vårt uppdrag är att leverera PayEx tjänster till våra kunder - från påskrivet avtal till betald faktura. Vi ansvarar för att hantera administrativa uppgifter, besvarar samtal, mejl och för konversationer i sociala medier med våra kunder och deras kunder.
Inom Customer Operations slår vårt hjärta extra för kunden och vi strävar efter att tillhandahålla den bästa servicen i våra möten. Om du tycker om att ge service, har förmåga att se kundens behov, är lösningsorienterad samt gillar att samarbeta - Då är du rätt för oss!
Som Processägare hos oss kommer du att arbeta med löpande förbättringar och vara involverad när vi förändrar eller tar fram nya tjänster till våra kunder. I ditt ansvarsområde ingår;
- Stödprocess för bokföringsleveransen för PayEx produkter och tjänster
- Stödprocess för debiteringsflödena för PayEx produkter och tjänster
Du kommer bland annat att:
- Säkerställa korrekta bokföringsflöden vid nya tjänster och förändringar i tjänster
- Kvalitetssäkra debiteringsflöden vid nya tjänster och/eller förändringar i tjänster
- Följa upp kvalitén inom processerna tex. genom uppföljning av differenser eller stickprovskontroller
- Dokumentera och utbilda kollegor
- Driva förbättringsarbeten kopplat till stödprocesserna
- Stödja specialister inom Customer Operations, Produkt och IT utifrån ditt ansvarsområde
Vi letar efter dig som är kommunikativ och som gillar att samarbeta med andra men även trivs med att arbeta självständigt. Vi ser att du har förmåga att planera och strukturera dina uppgifter och att du är målfokuserad. I vårt team behöver vi också dig som är tycker om att vara kreativ och som är lösningsorienterad.
Vi tror även att de är bra om du har:
- Minst treårig gymnasieutbildning med ekonomisk inriktning
- Praktisk erfarenhet inom redovisning och bokföring
- Erfarenhet av att ha arbetat med redovisnings- och affärssystem, gärna Visma
- Goda kunskaper inom processoptimering och kartläggning av processer
- Goda kunskaper i övriga mjukvaror som Officepaketet, Visio eller liknande
- Goda kunskaper i minst ett nordiskt språk och engelska i tal och skrift.
- Kunskap om PayEx produkter och processer är ett plus
Vad kan vi erbjuda dig? Tillsammans med drivna och inspirerande kollegor får du vara en del av en härlig och kreativ arbetsmiljö där fokus är att utveckla vår verksamhet utifrån kundernas behov. Du blir en del av en grupp med 7 kollegor som med olika ansvarsområden strävar mot att nå våra uppsatta mål.
Vill du bli vår nya Processägare och en i vårt gäng? Skicka din ansökan redan idag! Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Placeringsort: Visby
Sista ansökningsdag är 2022-08-14. Ansökningarna behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vid frågor gällande tjänsten kontakta, Ingrid Hagström Hägglund på telefon +46 70 323 20 99.
Finansförbundet: Heidi Larsson +46 498-20 97 58
SACO: Sofia Enekvist +46 70 27 88 106
Vi värdesätter de kvaliteter som en mångfald av människor tillför i vår verksamhet. För att vara så fördomsfria som möjligt i vår rekrytering använder vi oss av anonymisering av CV:n. Vi ber dig även utesluta: namn, ålder, kön och bilder i ditt personliga brev.
Vi har redan valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför kontakt från externa rekryteringsfirmor och annonsförsäljare.
PayEx är en av Nordens främsta leverantörer av kompletta betallösningar och består av två affärsområden: PayEx Ledger and Factoring och Swedbank Pay.
PayEx Ledger & Factoring är namnet på vårt erbjudande för tjänster inom rating och billing, faktura- och reskontrahantering, inkasso, kredithantering och finansiering.
Vi drivs av innovationskraft och vår strävan efter att hjälpa människor, företag och samhällen att växa. Idag är vi ett av de ledande företagen inom betallösningar med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Något som inte hade varit möjligt utan våra engagerade och kompetenta medarbetare! Vår verksamhet genomsyras av våra värderingar - Öppen, Enkel och Omtänksam i allt vi gör.
Välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.