Processägare med team-lead ansvar på Apotekets ekonomiservice

Arbetsbeskrivning

Apoteket AB, med huvudkontor i Solna, är Sveriges största apotekskedja med drygt 3300 anställda och närmare 400 apotek över hela landet. Apoteket erbjuder läkemedel, hälsoprodukter och tjänster till privatpersoner, vården, företag och organisationer. Vi bryter ständigt ny mark inom läkemedelsrådgivning, patientsäkerhet, it och miljö. Här präglas kulturen av omtanke och kollektiv kunskap för innovativ utveckling och leverans av produkter och tjänster som hjälper kunder till ett liv i hälsa. Här delar du övertygelse med människor som av olika skäl har valt Apoteket, och som medarbetare är del av vår själ: En stark tro på den goda kraften för att varje dag göra allt vi kan för att göra det enklare att må bra. För andra. För oss. Det finns många skäl att jobba på Apoteket. Kalla det karriär eller livsval, men vi tror att man söker sig hit av en anledning. Bra stämning, kunskap, utveckling och hälsa är viktiga ingredienser i Apotekets verksamhet och det är därför vi bl.a. har branschens högsta friskvårdsbidrag. Hos Apoteket jobbar du dessutom på ett av Sveriges mest hållbara företag.

Har du några års erfarenhet av att ha arbetat i en större organisation med komplexa flöden? Har du tidigare arbetat som processägare inom fakturamatchning och har vana av att testa och kravställa IT-utveckling? Då kan rollen som Processägare med team-lead ansvar på Apoteket vara något för dig!

Om rollen

I rollen som Processägare med team-lead ansvar på Apotekets ekonomiservice kommer du att ha team ansvar över en grupp om 3 heltidsanställda + 1 timanställd och rapportera till Chef för Ekonomiservice. Det kommer vara ditt ansvar att leda och fördela ut gruppens dagliga arbete men du kommer inte ha något direkt personalansvar eller vara lönesättande. Du kommer själv att vara delaktig i det dagliga arbetet och se till att gruppen är en servicefokuserad stödfunktion som på ett effektivt sätt hanterar Apotekets fakturamatchning.

Inkommande fakturor matchas till stor del automatiskt med hjälp av Apotekets robot (RPA) och ditt uppdrag är att se till så att roboten fungerar utan buggar och att fakturamatchningen blir så effektiv som möjligt. Det som inte automatmatchas hanterar gruppen genom att undersöka missmatchingar manuellt, detta hanterar man genom att dagligen sitta med avvikkelser i fakturamatchningen. Rollen innebär till störst del operativt arbete och till en mindre del delaktighet i all IT-utveckling kring RPA och övriga IT projekt.

Vem söker vi?

Vi söker dig med minst två års erfarenhet av en administrativ roll i ett företag med stora och komplexa flöden som inkluderar systemtester. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning, gärna inom logistik eller ekonomi.

Du har arbetat som processägare eller motsvarande inom fakturamatchning på ett större bolag och är van att arbeta i komplexa affärssystem som eBS (Oracle) eller liknande. Du har tidigare erfarenhet av att kontera, är van att testa och kravställa IT-utveckling, och har tidigare erfarenhet av robotisering. Du tycker om operativt arbete och talar flytande svenska i tal och skrift och har en mycket god affärsengelska då vi har ett tätt sammarbete med backoffice i Indien. Vidare har du erfarenhet av rollen som teamleade. Du har ett intresse av att arbeta med kontinuerlig förbättring och har en stor förståelse och intresse av system avseende processförbättringar och vidareutveckling.

Som person är du strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du stöttar och leder ditt team med ett högt engagemang och med en vilja att driva enheten framåt. Du har en god kommunikativ förmåga och bygger relationer såväl inom organisationen som med externa parter. Därtill är du van vid flera kontaktytor och du är mån om att hålla en hög servicegrad. Du är analytisk med ett stort IT-intresse och har lätt för att lära dig nya system och flöden.

Övrig information

Start: Omgående med hänsyn tagen till uppsägningstid

Omfattning: Heltid

Placering: Stockholm

Låter det intressant?

Välkommen med din ansökan! För frågor, vänligen kontakta Sharmin Baeg på sharmin.baeg@novare.se. Notera att vi inte tar emot ansökningar via e-post iom GDPR.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Novare Interim & Recruitment
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2022
  • Ansök senast: 30 juni 2022

Liknande jobb


QA Manager Stability

25 september 2024

25 september 2024

Testledare – Luleå

24 september 2024

20 september 2024