OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Processägare Vattenfall Kundservice Vattenfall Kundservice AB:s huvuduppgift är att ge våra kunder bästa möjliga service.Våra 400 medarbetare i Stockholm, Umeå, Nyköping och Trollhättan ger denna service till nära en miljon el- och telefonikunder över hela landet.Kunderna är privatpersoner, energibolag, industrier och andra företag. Vi genomför nu ett övergripande arbete inom Vattenfall AB med fokus på processer och behöver därför förstärka Team Utveckling inom Vattenfall Kundservice AB med ytterligare två Processägare för att bolaget på sikt skall kunna nå sina affärsmål med stöd av effektiva affärsprocesser.Som Processägare kommer du att tillhöra Team Utveckling i enheten Kompetensutveckling.Vi söker nu två nya Processägare.En av tjänsterna är en fast anställning och den andra är en visstidsanställning.Arbetsuppgifter Som Process ägare kommer du att ha en nyckelroll i vår organisation.Processägare ansvarar för att utveckla och förbättra processen och processtyrning är en viktigt del av arbetet varför vi gärna ser att du har erfarenhet från att jobba med mål och mätetal för processens kvalitet, effektivitet och efterlevnad.Målen för processerna sätts i samråd med Chefen för Team utveckling och även med våra interna kunder. Det finns stora möjligheter till att utveckla och påverka verksamheten genom att optimera "dina" processer.Utöver utveckling ingår även ansvar för förvaltning och dokumentation av bolagets processer och rutiner.Kvalifikationer Det krävs att du som person är en mycket drivande och självgående person som har förmåga att prata med olika typer av roller samt kunna bygga nätverk och etablera relevanta forum.Du måste ha en förmåga att alltid kunna sätta kunden i fokus samtidigt som du kan arbeta målinriktat mot de individuellt satta mål som är överenskomna med din chef.Som person är du trygg i din nyckelroll och trivs i en föränderlig miljö med ofta förekommande mål- och resultatuppföljning.Det är meriterande om du har kompetens och erfarenhet från att ha jobbat med Sex Sigma metodik.Det är en stor fördel om du har kännedom om Vattenfall AB processer och om kundens roll på elmarknaden.Du bör ha god förmåga att kommunicera såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska.Meriterande är erfarenhet av kundkontakter och kundserviceverksamhet. Vattenfall har alkohol- och drogfria arbetsplatser och genomför alltid drogtest före nyanställning.Vi är övertygade om att mångfald leder till utveckling och arbetar för en jämn könsfördelning av kvinnor och män.Därför ser vi gärna en spridning i ålder och etnisk/kulturell bakgrund hos våra medarbetare.Välkommen med din ansökan med Cv och personligt brev senast den 31 augusti via vår hemsida www.vattenfall.se/jobb.Energi är vårt bidrag till människors livskvalitet - varje dag.Med över 32 000 medarbetare erbjuder Vattenfall ett brett utbud av tjänster inom el och värme till miljoner kunder i norra Europa.För våra kommande utmaningar behöver vi människor som helhjärtat engagerar sig för våra kunder och för en hållbar samhällsutveckling - människor som du
Kontaktpersoner på detta företaget
Ingela Skoog
Rekryterare Karin Alexandersson
072 246 96 92
Rekryterare Karin Alexandersson
072- 246 96 92
Rekryterare Karin Alexandersson
072- 246 96 92
Rekryteringskonsult Eva Häger
08-739 50 00
Rekryteringskonsult Karin Alexandersson
0722469692
Ingela Skoog
08-739 50 00
Rekryterare Karin Alexandersson
070- 36 32 413
Rekryteringskonsult Maria Rabb
0707775546
Rekryteringskonsult Maria Rabb
070-7775546