Processansvarig Customer Support till HAVI i Tumba

Arbetsbeskrivning

Processansvarig Customer Support
-med känsla och passion för system, Excel och kundresan-
                          
HAVIs kunder ställer marknadens högsta krav inom kvalité, servicenivå och lyhördhet i att förstå sina kunders behov och högt ställda krav. Vi rekryterar därav en utvecklingsinriktad Processansvarig Customer Support som framtida ledarroll inom HAVI till det nordiska huvudkontoret i Tumba. Du får vara del av ett innovativt spännande företag som är ledande i branschen och du får utveckla din roll till nästa nivå som Processansvarig Customer Support.  
Havilog är ett logistik- och distributionsföretag som jobbar med några av världens och Sveriges starkaste varumärken som McDonald´s, Subway, Pizza Hut, KFC, Vapiano och Espresso House.
HAVI Sverige består av ca 225 medarbetare och deras svenska verksamhet finns i Tumba, Göteborg och Malmö, med huvudkontor i Tumba. Med stor passion och glädje får du möjlighet att vara innovativ på ett företag som stöder nya förslag i den dagliga verksamheten.

Customer Support (CS) består idag av 8 personer och är en av de viktigaste funktionerna för kundresan på HAVI. Du kommer rapportera till Customer Support Manager Henrik Wahlholm som sitter i Tumba. Du får möjlighet att växa i ett bolag med god tillväxt.
Samtidigt som du är en del av den dagliga driften av CS ansvarar du för Kundsupportfunktionens utvecklingsrelaterade och processinriktade arbetsuppgifter tillsammans med CS Manager. Processansvarig har speciellt ansvar för utvecklingsprocesser, struktur och uppföljning av avdelningens rutiner och bidrar starkt till verksamhetens fortsatta utveckling tillsammans med kollegerna på CS. Hela tiden med en strävan att nå avdelningens mål. Customer Supports huvudansvar innefattar order, kommunikation samt avvikelsehantering för företagets nationella kunder.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar för Processansvarig Customer Support: Avdelningens ställföreträdare vid CS Managers frånvaro.
Säkerställa att CS processer och dess uppföljning avseende den dagliga driften med allt vad detta avser på svarstider, avvikelse – och reklamationshantering, och övrig kundhantering och kommunikation.
Påtala och driva förändringar för optimal kundupplevelse gällande ovan.
Kommunicera avvikelser, leveransstörningar och förändringar till CS Manager i enlighet med avtal och kundhandbok.
Kontinuerligt utvärdera befintliga processer och rutiner för att hitta möjligheter till effektiviseringar, processutveckling och/eller ökad kundnöjdhet.
Förutom ovan uppgifter och ansvar dessutom utföra de uppgifter som åläggs av ansvarig CS Manager. Inom ramen för rollen har du många kontaktytor, förutom med närmaste kollegor och chef, så har du externa kontakter med våra kunder och samtliga avdelningar inom bolaget.

Din bakgrund
Du har ett eller ett par års erfarenhet inom kundsupport, kunderfarenhet och kundrelationer och någon form av eftergymnasial utbildning. Annan typ av kundrelaterad erfarenhet värderas också.
För att lyckas behöver du kunna både svenska och engelska. Självklart har du en god datorvana och är extra duktig inom Excel. Nödvändiga personliga egenskaper är högt engagemang, ansvar, processtänk, struktur, analytisk förmåga, lojalitet och eget driv och trivas i en miljö med högt tempo. Vi värderar ledaregenskaper högt då vi arbetar aktivt med succession för framtida ledarroller.

Vem är du?
Du är en duktig och driven person med ett starkt engagemang och intresse för att utveckla verksamheter. Då vi är en väldigt operativ verksamhet bör du stimuleras av en föränderlig omgivning och höga krav.
 
Som person är du självgående, strukturerad och driven. Du har lätt för att samarbeta, har stark integritet, kvalitetsmedveten, nyfiken och processinriktad. Du kan prioritera och har förmåga att hantera såväl interna som externa kontakter. Du behärskar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.
Vi erbjuder:
Vi erbjuder ett inspirerande uppdrag med varierande uppgifter med kontinuerligt lärande inom ett multinationellt företag med god tillväxt. Vi verkar i en internationell miljö med starka varumärken och tydlig miljöprofil. Vi arbetar aktivt för att skapa mångfald och en bra arbetsmiljö.

Välkommen med din ansökan:
Din ansökan med CV och personligt brev skickas via ansökningslänk till NXT Interim NXT Rekrytering som hanterar hela processen. Ansvarig rekryterare är Jesper Frey Morin; CEO.
Ansökan skickas in senast 13 mars 2022. Urval kommer att ske löpande så vänta inte med din ansökan. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Jesper på jesper.freymorin@nxtinterim.se.
HAVI Sverige är en logistikleverantör med kunder som McDonald’s, Espresso House, Pizza Hut, KFC, Vapiano, Subway och Jensen’s Böfhus, där McDonald’s är den största kunden. Som logistikpartner förser vi över 700 restauranger med alla varor som behövs för att de skall kunna serva sina kunder.  Vi är en del av HAVI-koncernen som bedriver distribution, logistik och service för bland annat McDonald´s i över 30 länder och ca 8 000 leveransställen. I Sverige omsätter verksamheten ca 2,3 mdr kronor och har ca 250 anställda.  Huvudkontoret ligger tillsammans med vår distributionscentral i Tumba och vi har även distributionscentraler i Göteborg och Malmö
.
Sökord: kvalité, quality, arbetsmiljö, säkerhet, safety, verksamhetsutveckling, ledningssystem, livsmedelssäkerhet, customer support, kundtjänst, process, processansvarig, kundsupport, excel

Kontaktpersoner på detta företaget

Jesper Frey Morin
+46705688883

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Havilog AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 mars 2022
  • Ansök senast: 13 mars 2022

Besöksadress

Tuna Gårdsväg 4 147 43 Tumba
None

Postadress

Tuna Gårdsväg 4
Tumba, 16867

Liknande jobb


26 november 2024