OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jordbruksverket är regeringens expertmyndighet på det jordbrukspolitiska området. Vi arbetar bl.a. med ärenden om djurhålling, smittskydd, växtodling, livsmedelsmarknaden, EU-stöd och miljö. Huvudkontoret med 700 anställda ligger i Jönköping och ute i landet har vi distriktsveterinärstationer och regionkontor på ca 110 orter. Vi är drygt 1 100 anställda och eftersträvar en personal med mångfald i ålder, kön och kulturell bakgrund. ARBETSUPPGIFTER Process- och planeringsenheten arbetar med att planera, analysera, utveckla och samordna delprocesser inom jordbruksfondernas stödadministration. Som processansvarig kommer dina arbetsuppgifter huvudsakligen vara att arbeta med processkartläggning, processanalys och förbättringsförslag samt implementation. I ansvaret ligger också att planera och genomföra kurser inom området. Detta kräver kontinuerligt uppdaterad kunskap om regelverken och målgruppernas (såväl interna som externa) behov. Du kommer även att arbeta med i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom jordbruksfondernas stödadministration innefattande bland annat Handläggarstödet; en elektronisk manual. KVALIFIKATIONER Du som söker ska ha en lämplig akademisk examen, ex agronom/ekonom med gedigen erfarenhet att leda och ansvara för avancerat processarbete. Du ska vara analytisk, drivande och tycka om att samarbeta och tala inför andra. En lyhördhet och förmåga att se möjligheter är av stort värde. Vi ser gärna att du har erfarenhet från liknande verksamhet och/eller liknande arbetsområden.
Kontaktpersoner på detta företaget
Patrik Alenfelt
070-303 53 22 (anträffbar from 5 augusti)
Hossein Salimi Brujeni
036-15 59 82
Maria Gustavsson
036-15 60 93 (from 12 augusti)
Mikael Johansson
031-429582
Hillevi Lindström
010-122 80 16
Helen Möller
036-15 62 61
Enhetschef Michael Diemer
036-15 58 59
ST Helen Möller
036-15 62 61
SACO Maria Cedersmyg
036-15 50 19
SEKO Thomas Gorin Weijmer