OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skatte- och avgiftsavdelningen ansvarar för ursprungskontroll av fordon samt besvarar frågor från allmänheten och handlägger ärenden om bl a ägarförhållanden, fordonsskatt och trängselskatt. Vi finns i Arjeplog, Borlänge, Visby och Örebro och har ca 300 medarbetare. Vårt arbete med att ta in skatter och avgifter omfattar ca 14 miljarder per år.
Processansvarig till skatte- och avgiftsavdelningen, sektionen för tjänsteutveckling.
Dina arbetsuppgifter
Som processansvarig på sektionen ansvara du för att skatte- och avgiftsprocesserna utvecklas så att vi kan utföra samtliga leveranser med god kvalitet och hög effektivitet. Arbetet sker i nära samarbete med sektionens chef och övriga medarbetare. Dina arbetsuppgifter innefattar även större utredningar och i viss mån projektledning. I ditt ansvarsområde ligger också dokumentation av verksahetens processer samt att upprätta avtal och överenskommelser med extena och interna leverantörer och att följa upp dessa. Transportstyrelsens skatte- och avgiftsverksamhet har en hög utvecklings- och förändringstakt vilket ställer krav på förmåga att på ett systematiskt sätt kunna arbeta med att planera, leda och genomföra förändringar.
Din bakgrund
Du måste ha
• akademisk examen, gärna med samhällsvetenskaplig inriktning, eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• flera års erfarenhet av att ha arbetat med att utveckla verksamhet, gärna i nära relation med it och gärna som projektledare eller i annan ledande roll
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, eftersom det är du som ska dokumentera och förmedla processerna till sektionen och dess leverantörer
• erfarenhet av att ansvara för kundrelationer, skriva avtal och överenskommelser
• goda kunskaper i det engelska språket.
Meriterande är om du har
• erfarenhet av att utveckla och dokumentera verksamhetsprocesser
• arbetat i verktyget Enterprise Architecht
• erfarenhet av betalflöden och dess processer
• erfrenhet från utvecklings- och förändringsarbete
• goda kunskaper i de nordiska språken.
Du är initiativrik, engagerad och entusiasmerande och har god självinsikt. Du har lätt för att ta kontakter, skapa och behålla förtroendefulla relationer och har god samarbetsförmåga. Du är drivande och målinriktad. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placeringsort Örebro. Vi tillämpar normalt provanställning.
Transportstyrelsen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla.
Vill du veta mer?
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Fredrik Sand, telefon 010-495 63 71 eller via e-post fredrik.sand@transportstyrelsen.se eller sektionschef Jonna Öström, 010-495 62 30 eller via e-post jonna.ostrom@transportstyrelsen.se
Fackliga frågor
Jonas Maran, SACO eller Anna Malmborg, ST. Båda nås via vår växel 0771-503 503
Din ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 19 januari 2014 via vår webbplats referensnummer: TSG 2013-1658. När du ansöker ingår det att besvara urvalsfrågor.
Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev