Processansvarig utveckling och förvaltning av digital samarbetsplattform

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av att utveckla digitala arbetssätt och samarbetsytor? Då kan du vara den vi söker. 

Tillväxtverket är en kunskapsdriven myndighet med professionella, kompetenta och engagerade medarbetare. Här kan du påverka både din och Sveriges framtid. Tillväxtverket stärker företagens konkurrenskraft och förbättrar näringslivets och regionernas utveckling. Vår vision är ett Sverige med fler företag som vill, kan och vågar.

Om tjänsten

Tjänsten innebär ett processansvar, med uttalat kundfokus, för utveckling och förvaltning av Tillväxtverkets digitala samarbetsplattform, utvecklad ibland annat i SharePoint, Office 365 och Public 360. I arbetet ingår att vara ett samordnande stöd till Tillväxtverkets medarbetare inom plattformens ingående funktioner. Du ansvarar, tillsammans med IT-enheten och kollegorna inom enheten Verksamhetsstöd, för att utveckla det digitala stödet inom Tillväxtverkets data- och informationsmängder. I det ingår att genomföra analyser av behov, prioritera bland identifierade behov, ta fram förslag till möjliga lösningar, ta fram beslutsunderlag, samarbeta med IT-enheten kring driftssättning av beslutade lösningar samt ta fram rutiner och stöd för användning för Tillväxtverets medarbetare.

Tjänsten är placerad på enheten Versamhetsstöd, tillsammans med övriga processansvarstjänster inom handläggning och lokal support av Tillväxtverkets ärendehanteringssystem. Inom enheten ligger också systemägarskapet för ett flertal system som kan komma att integreras i den digitala samarbetplattformen såsom enkätverktyg, stöd för projekthantering, frågor och svarfunktioner, digital kunskapsbank osv.

Tjänsten är placerad antingen i Stockholm eller i Östersund. Resor, framförallt till övriga åtta kontor, ingår i tjänsten.

Vem är du?

Vi söker dig som har:


• Utbildning från universitet eller högskola inom IT eller motsvarande inriktning som Tillväxtverket bedömer som relevant
• God kunskap om och erfarenhet av SharePoint och Office 365
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling och verksamhetstödjande funktioner kopplat till en digital samarbetsplattform
• God erfarenhet av implementering av tekniska lösningar och god förståelse för IT-infrastruktur
• Vana och kompetens att kunna arbeta både strategiskt och operativt med utveckling, kravställan och förvaltning av digitala samarbetsplattformar

Följande erfarenheter eller kunskaper är en merit: 


• God erfarenhet av Public 360
• Goda erferanheter av olika förvaltningsmodeller
• Dokumenterad utbildning inom SharePoint, Office 365 och Public 360
• Goda kunskaper i engelska
• Erfarenhet av att planera och genomföra interna utbildningsinsatser

Du bör trivas med att arbeta både självständigt och i samarbete med andra. Du har ett intresse av att driva frågor till ett resultat. Initiativförmåga och förmågan att skapa samverkan och samförstånd är också personliga egenskaper som uppskattas, liksom en mycket god kommunikativ förmåga. Du tar ansvar för egen kompetensutveckling och du har ett stort kundfokus och intresse av att bidra med kunskap och stöd till dina kollegor. Vår medarbetar- och chefspolicy uttrycker de förväntningar vi har på alla medarbetare. Läs mer på tillvaxtverket.se

Anställningsform och sista ansökningsdag

Anställningen är en tillsvidareanställning. Tillväxtverket tillämpar sex månaders provanställning. Sista ansökningsdag är den 19 juni 2016.

Mer information och kontakt

För mer information om arbetsuppgifterna är du välkommen att kontakta enhetschef Kajsa Mattsson, tfn 08-681 92 59. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-strateg Mari Hammarbäck Ekroth, tfn 08-681 91 64. Fackliga företrädare är Maud Persson, Saco, tfn 08-681 93 36 och Daniel Madsén ST, tfn 08-681 95 62.

Vi sitter centralt i helt nyrenoverade lokaler med en aktivitersbaserad kontorslösning.

Tillväxtverket vill tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Vi eftersträvar en arbetsmiljö där varje medarbetare ges möjlighet att kombinera yrkes- och privatliv för balans i livet.

Här kan du läsa mer om vilka anställningsvillkor och förmåner vi erbjuder: www.tillvaxtverket.se/anstallningsvillkor.

I denna rekrytering har Tillväxtverket redan tagit ställning till önskvärda rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt samtal från annonsförmedlare- eller försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tillväxtverket Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 juni 2016

Besöksadress

Götgatan 74
None

Postadress

Box 4044
Stockholm, 10261

Liknande jobb


Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024

19 november 2024