OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Academic Resource söker för KF Shared Services AB en Processexpert till sin beställarorganisation.
KF Shared services består av beställarorganisation inom Ekonomi, Lön, och Intern Service. Inom funktionen Ekonomi finns fyra processer; Leverantörsreskontra, Kundreskontra, Redovisning, Dagredovisning. Ekonomihanteringen är outsourcad till Accenture i Indien. Totalt är det inom beställarorganisationen, ekonomi ca 20 heltidstjänster. För att läsa mer om företaget, gå in på: www.coop.se/Globala-sidor/OmKF
Du kommer främst att arbeta med förbättring och effektivisering av befintliga processer inom leverantörsreskontran, en stor del av det löpande arbetet är outsourcat. Processexperten har den djupaste expertkunskapen i flertalet specifika processer inom området. Du kommer även att agera support för backoffice och de 350 butiker som är utspridda över hela landet, det innebär att bemanna telefonen ca 2 timmar om dagen. Rollen innebär i stort ett övergripande ansvar för att utveckla processerna och du rapporterar till processledaren.
Arbetsuppgifter som Processexpert:
- Hantera inkomna frågor från KF interna kunder, externa intressenter samt från Outsourcing partnern
- Vara experten inom Processen och vid behov kunna utreda och lösa svåra frågor och problem i den specifika processen
- Vara beredd att representera KFSS och den relevanta processen i interna forum, för att förklara hur processaktiviteterna fungerar och vilka konsekvenser förändringar kan ha på processens effektivitet och innehåll
Kvalifikationer för tjänsten
Vi söker dig som är utbildad civilekonom alternativt har skaffat dig motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har flerårig erfarenhet och vana av att hantera leverantörsreskontraprocessen och har tidigare varit ansvarig för och drivit utveckling och förbättringar relaterat till den. Där har du medverkat till att processen utförts så effektivt som möjligt samt säkerställt att det följt aktuella lagar, regler och rutiner inom området samt i linje med koncernpolicy och övriga processer inom koncernen. Du besitter god kunskap om företagsekonomi med och speciellt inom leverantörsreskontra. Vidare har du förmågan att kunna förklara och utreda komplexa steg inom leverantörsreskontraprocessen.
Det är ett krav att du har mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift, Officepaketet samt är vass i Excel. Du har mycket goda kunskaper inom de relevanta system som används för processen.
Det är meriterande om du har:
- Erfarenhet att jobba på distans/virtuellt
- Erfarenhet att kommunicera/arbeta med personer från andra kulturer
- Erfarenhet från att arbeta i projekt
- Gärna tidigare erfarenhet från Shared Service verksamhet
Som person är du duktig på att handleda och coacha kollegor inom leverantörsreskontran och i det löpande arbetet. Du är effektiv i ditt arbetssätt och har förmågan att själv driva på samt slutföra dina arbetsuppgifter, du har hela tiden ett tyligt resultatfokus och det märks i ditt arbete. Du är en serviceminded person som har lätt för att samarbeta med andra. Kundfokus är för dig en självklarhet, vidare är du en diplomatisk person som trivs i en föränderlig miljö och är anpassningsbar samt flexibel.
Tjänsten är ett långsiktigt konsultuppdrag på heltid med start omgående vilket innebär att du anställd hos Academic Resource men kommer att arbeta ute på KF Shared Services kontor i Sundbyberg. Uppdragets längd är inte bestämt men det finns ett uttalat långsiktigt behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90