Processförare folkbokföringskontoret, Göteborg

Arbetsbeskrivning

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.Dina arbetsuppgifter som processförare
innebär att du självständigt bedömer, fattar beslut och för Skatteverkets talan i domstolsprocesser. Du analyserar folkbokföringsfrågor, prövar bevisfrågor och bygger upp en rättslig argumentation.

Folkbokföringsverksamheten i skatteverkets västra region omfattar sex sektioner och innebär arbete med bland annat bosättningskontroll, flyttning, invandringar, skyddade personuppgifter och processföring. På folkbokföringssektionerna i Göteborg är vi cirka 80 medarbetare.  Processverksamheten inom folkbokföringsområdet är koncentrerad till orterna Göteborg och Stockholm.

Vi erbjuder dig en arbetsplats



• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter

• som är till nytta för medborgare och företag

• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald

• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling

• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som



• har en avslutad högskoleutbildning inom juridik om minst 120p/180hp  

• har minst ett års arbetslivserfarenhet av utredningsarbete/handläggning under de senaste tre åren

• är strukturerad och har god analytisk förmåga

• har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift

• har god servicekänsla och förmåga att kommunicera såväl internt som externt

• är empatisk, lyhörd och visar intresse och engagemang

• är lösningsorienterad, resultatinriktad, noggrann och självgående

• har god samarbetsförmåga och viljan att dela med dig av din kunskap och erfarenhet.

Det är meriterande om du
har erfarenhet av utredningsarbete från statlig eller kommunal verksamhet eller liknande.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Du måste vara svensk medborgare eftersom arbetsuppgifterna inom anställningen är placerade i säkerhetsklass. Vi kommer att göra en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (1996:627).

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.

Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skatteverket Solna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 15 maj 2014

Liknande jobb


19 november 2024

Jurist Förvaltningsrätt

14 november 2024

11 november 2024

11 november 2024