OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administratör
SKL är en medlemsorganisation för kommuner, landsting och regioner. Som arbetsgivar- och intresseorganisation driver vi deras frågor och erbjuder stöd och service. Vi väcker frågor, agerar kraftfullt och bildar opinion. Vårt uppdrag är att ge kommuner, landsting och regioner bättre förutsättningar för lokalt och regionalt självstyre. Målet är att utveckla välfärden. Det är en fråga om demokrati.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som trivs i en omväxlande roll? Skulle du vilja vara en del av en unik och samhällsviktig verksamhet?
Vi söker nu en medarbetare till avdelningen för arbetsgivarpolitik som består av tre sektioner och stab med administrativt team, i vilken denna tjänst ingår. Tillsammans med dig bildar vi ett team med fyra kollegor och en gruppchef som stöttar ca 60 kollegor på avdelningen.
Uppdraget i denna roll är att arbeta ur ett processperspektiv med ständig förbättring. Vi arbetar lösningsfokuserat och serviceinriktat med kundfokus. Våra interna kunder är avdelningens handläggare och chefer, och våra externa kunder är förbundets medlemmar.
Som medarbetare i det administrativa teamet arbetar du och dina kollegor med egna processansvar och daglig löpande administration kring tex ärendehantering, avtalsrörelse, kurser- och konferenser, politiska beslut, projektadministration, medlemsrådgivning och intern ekonomi.
Tillsammans bedriver vi ett kontinuerligt förbättringsarbete.
Arbetet är uppdelat så att varje medarbetare i teamet är ansvarig för hantering och utveckling av en eller flera administrativa processer. I dina arbetsuppgifter ingår, förutom processansvar att stötta handläggare och chefer i deras dagliga frågor om de administrativa IT-systemen, främst gällande ärendehantering. Andra uppgifter kan vara övrig löpande daglig administration som teamet hanterar gemensamt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Du har mycket goda kunskaper i textredigering. Om du tidigare har jobbat med ärendehantering är det meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet.
Vi tänker oss att du har erfarenhet av och trivs med att ge support och service med fokus på kunden. Du har en förmåga att strukturera ditt arbete och säkerställa att uppgifter slutförs.
För att trivas hos oss har du lätt för att skapa goda relationer och bidra till gruppen med konstruktiva idéer. Du har intresse av, och ser möjligheterna i ett digitaliserat arbetssätt. Kunskaper om kommunal och landstingsverksamhet eller erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation är meriterande.
Det är positivt om du tidigare har arbetat med systematiskt förbättringsarbete. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad så om du har frågor kring tjänsten kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Carina Rydström på carina.rydstrom@randstad.se Urval och intervjuer sker löpande, men senast den 16 augusti vill vi ha din ansökan. Varmt välkommen med din intresseanmälan via www.randstad.se
Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: SKL
Anställningens omfattning
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning
Omfattning: Heltid
Efter överenskommelse, dock så snart det är möjligt.
Tjänsten är ett vikariat men det kan finnas möjlighet till förlängning.
Ansökan
Ansök senast: 2017-08-16
Referensnummer: A701111
Kontaktpersoner på detta företaget
Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström