OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Creating opportunities for people and businesses
Vi är uppstickaren som utmanar kredithanteringsbranschen!
På Sergel bryr vi oss om varandra och stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap och delat ansvar som genererar långsiktiga och lojala affärsrelationer. Vi vet värdet av synergier och att de bara uppstår genom engagemang från alla inblandade parter. Vi tycker att arbete är roligt när du får utveckla både våra kunder, dig själv och företaget. Att skapa möjligheter för våra medarbetare att växa, bli utmanade och motiverade av kollegor och ledarskap ligger i vår kultur.
Om tjänsten
Du kommer tillhöra ett ambitiöst team som har en stark gemenskap samt värdesätter en stor öppenhet och ödmjukhet gentemot sin omgivning.
Som processjurist hos oss kommer du att driva civilrättsliga processer i domstol för våra kunders räkning. Våra kunder består av såväl större som mindre företag inom ett antal olika branscher bland annat Telecom och Bank & Finans. Tvisterna härrör från olika slags fordringstyper och frågeställningar. Många av tvisterna leder till förhandling i domstol runt om i landet. I Stockholms län sker förhandlingen på plats i domstol och utanför Stockholm sker närvaron via videolänk eller telefon.
Vidare kommer du att ha eget ansvar för våra kunder och arbeta proaktivt med juridisk rådgivning. Som processjurist kommer du även att fungera som legalt stöd till andra enheter inom Sergel.
Vad erbjuder vi?
Hos oss på Sergel erbjuds du en spännande och omväxlande roll i ett intressant växande bolag. Vårt kontor i Stockholm är beläget i en vacker rund K-märkt byggnad som invändigt inhyser moderna och ljusa lokaler och ligger ett stenkast från centrala Hötorget.
Förutom att du erbjuds löpande utveckling lägger vi stor vikt på gemenskap och ditt välmående. Som medarbetare hos oss ingår generösa förmåner så som, friskvårdsbidrag, Skandias Hälsoförsäkring, CARE- dagar (lediga dagar som du kan ta ut under året utöver din semester) förmånsportalen i Benify, Wellness och Make it fun kommitté som arrangerar aktiviteter, samt tjänstepension.
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen ser vi att du är en riktigt problemlösare. På självständigt sätt behöver du kunna driva ditt arbete framåt med ett tydligt fokus på effektivitet och noggrannhet. Du har en ödmjuk framtoning, god social kompetens och trivs i en roll där du behöver vara kommunikativ med såväl kunder som myndigheter och kollegor. Din förmåga att skapa ett gott samarbete och bygga ett starkt förtroende internt och externt är en förutsättning för att lyckas i rollen.
Vidare söker vi dig som kan visa på en affärsmässighet där du inom ramarna i din roll tillämpar kunskap och idéer om viktiga affärsdrivande faktorer för verksamheten i stort.
Kvalifikationer
• Juristexamen
• 1–2 års arbetslivserfarenhet inom juridik
Meriterande
• Inkassoerfarenhet
• Tingstjänstgöring
Övrigt
Tjänsten är en tillsvidareanställning 100% med startdatum enligt överenskommelse.
Ansökan
Känner du igen dig i ovan? Ansök redan idag! Vi intervjuar löpande under processens gång och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten går det bra att kontakta rekryterande chef Lovisa Nordin via mejl lovisa.nordin@sergel.com
Varmt välkommen med din ansökan!