OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den 27 juni 2017 slogs Intrum Justitia och Lindorff samman för att bilda branschens ledande leverantör av kredithanteringstjänster. Lindorff grundades 1898 och erbjuder såväl inkassotjänster som köp av skuldportföljer samt betalnings och faktureringstjänster. Intrum Justitia grundades 1923 och erbjuder heltäckande kredithanteringstjänster, inklusive köp av fordringar, som ska bidra till att förbättra kassaflöde och lönsamhet för företagets kunder. Det sammanslagna Intrum Justitia och Lindorff har närvaro i 23 länder i Europa och ett team på cirka 8 000 anställda som är dedikerade till att arbeta för en sund ekonomi. Den sammanslagna koncernens omsättning uppgick till ca 12.9 miljarder kronor, pro-forma för året som slutade i mars 2017. Intrum Justitia AB är noterat vid Nasdaq Stockholm sedan 2002. Mer information finns på www.intrum.com eller www.lindorff.com.
Nu söker vi flera nya processjurister som lockas av att arbeta med eget ansvar för uppdrag mot klient. Vi processar och fastställer tvistiga fordringar och målet är att hitta den affärsmässigt bästa lösningen. Ibland kan det vara att nå en uppgörelse i godo för en fortsatt bra relation, men det kan också innebära att driva en tvist genom samtliga rättsinstanser för att tillvarata klientens rätt och få betalt för fordran.
Som processjurist kommer du att arbeta inom avdelningen Legal med fokus på tvistelösning, företrädesvis som ombud för Intrums klienter i tvistemålsprocesser i domstol. Teamet består för närvarande av 15 personer som arbetar som arbetar med processföring och administrativa uppgifter kopplade till pågående processer.
De löpande arbetsuppgifterna innebär att bistå våra klienter vid kommersiella tvister och förhandlingar, både i och utanför allmän domstol. Du kommer att ha ett övergipande konsultativt ansvar för klienter, vilket innebär att du bidrar till att bygga en stark kundrelation. Vidare kommer du att vara behjälplig i interna utbildningar av vår personal, samt externa utbildningar för våra klienter.
Vi erbjuder ett utvecklande och juridiskt kvalificerat arbete där du får möjlighet att arbeta med juridiska frågeställningar inom många olika rättsområden. Din arbetsplats blir vårt svenska huvudkontor som är beläget i ljusa och trevliga lokaler i Sickla Köpkvarter, ca 10 minuter från Slussen.
Profil Vi söker dig med juristexamen och ett genuint intresse för förhandling och processföring. Vi ser gärna att du har 1-3 års erfarenhet av att arbeta som jurist, men vi välkomnar även dig som nyligen tagit din examen. Vårt arbete kräver mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.
Följande erfarenheter är meriterande:
Fullgjord notarietjänstgöring vid allmän domstol
Erfarenhet av processföring
Erfarenhet av att arbeta med lokalhyresjuridik eller entreprenadrätt
Personliga egenskaper Som processjurist behöver du ha ett affärsmässigt synsätt med ett kommersiellt fokus, eftersom du tillhandahåller rådgivning till klienter och hjälper dem att lyckas. Du har också förmåga att skapa förtroende hos våra klienter och kommunicera effektivt, såväl med klienter som med motparter och kollegor. Du drivs av att ge god service, hitta lösningar och du är givetvis van att leverera en hög kvalitet i allt du gör. Vi värdesätter också att du är en lagspelare som bidrar till ett gott samarbete i teamet genom att dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.
Är du intresserad? Ansök genom att klicka på ”Skicka ansökan".
Kontaktpersoner på detta företaget
Marita Öberg (Collection Manager Legal)
08-616 76 77
Pierre Bengtsson (Unionen)
031-61 69 34
Roland Zetoun (Akademikerföreningen)
08-546 103 66
Eva Pettersson (Unionen)
08-616 77 00 (vxl)
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-616 77 00 (vxl)
Jonny Lingvall (Sales Manager)
08-616 77 00 (vxl)
Andreas Johansson (Business Process Manager)
0340-69 81 10
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 275 87
Suzanne Godin (Unionen)
031-61 69 33
Helge Nyman (Akademikerföreningen)
08-527 27 587