OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sollentuna kommun har beslutat att införskaffa ett nytt dokument- och ärendehanteringssystem, för att förbättra och underlätta verksamheternas dokumenthantering och arbetsflöden.[ Kommunen har därför behov att anställa en PROCESSKOORDINATOR Det nya systemet implementeras i nära samarbete med en projektansvarig extern IT-konsult.Processkoordinatorn är under implementeringen internt ansvarig och kommunens kontaktperson mot systemleverantören och konsulten.Efter implementeringen övertar processkoordinatorn systemansvaret.Processkoordinatorn ansvarar även för utbildning av användare av systemet samt ska självständigt, i nära dialog med förvaltningarna, identifiera arbetsprocesser som ska stödjas av systemet Tjänsten är placerad på kommunledningskontorets kansli- och arkivavdelning.Kommunledningskontoret är kommunens ledningsorganisation med särskild uppgift att samordna kommunens övriga verksamheter.Kansli- och arkivavdelningen svarar för den administrativa samordningen.Det dagliga arbetet sker i övrigt i nära samarbete med kommunens IT-strateg och IT-avdelning.Vi bedömer att rätt person för tjänsten har en relevant högskoleutbildning med några års erfarenhet från processkartläggning och processmodellering.En tidigare roll som systemansvarig eller projektansvarig för ett dokument- och ärendehanteringssystem är naturligtvis en mycket värdefull merit.Erfarenhet från arbete i en politisk styrd organisation underlättar att snabbt komma in i arbete.[ Vi söker en person med helikopterperspektiv, som vill driva och förvalta projekt och samtidigt trivs ute i den dagliga verksamheten.Anmäl ditt intresse snarast, dock senast 29 november, genom att gå in på www.boardtalk.se.Bifoga ett kortare brev och ett c.v.[