OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
LFV är ett affärsdrivande statligt verk med en årlig omsättning på omkring 6 miljarder kronor.Vår affärside är att skapa mervärde för våra kunder och främja flyget genom kostnadseffektiva, säkra och välfungerande flygplatser och flygtrafiktjänster.I Division Stockholm ingår Stockholm-Arlanda Airport, Sveriges största internationella flygplats och ett viktigt nav för kommunikationen till och från hela Storstockholmsregionen samt Stockholm-Bromma Airport.Den operativa avdelningen har det övergripande ansvaret för all verksamhet på marken med anknytning till flygtrafik på Arlanda.Avdelningen ansvarar också för en stor del av flygplatsens kommersiella verksamhet såsom t ex butiker, restauranger m.m. Stockholm-Arlanda Airport söker Processledare Enheten Airport Services inom den operativa avdelningen består av en stab samt tre verksamhetsområden, PassengerServices, Arlanda ServiceCenter, TerminalCoordination/ADO. Din roll Som Processledare för resenärsprocessen ska du samordna och leda arbetet med att utveckla och effektivisera flöden samtidigt som maximal flexibilitet skapas, kring hur resurser nyttjas.Du blir operativa avdelningens länk i etableringsfrågor när det gäller att ta fram business case på nya etableringar eller större utökningar av befintliga flygbolag.Du leder processteamet som består av deltagare från flera enheter inom LFV samt tar direkta uppdrag från avdelningens ledningsgrupp.Allt arbete innebär ett nära samarbete med många aktörer, såväl internt som med representanter för alla övriga aktörer på flygplatsen.Ditt ansvar *Leda processteamets arbete, facilitera deras möten samt samordna planering och sköta uppföljningen av alla pågående aktiviteter.*Delta i etableringsteamets arbete med framtagande av business case och ansvara för att nödvändiga operativa input finns med i underlagen.Processteamet är resursen för detta arbete.*Ta fram konkreta underlag på vad som ska mätas i processen och medverka i att hitta lösningar.*Löpande uppföljning av måltal i processen.*Kundkontakter med brukare av terminaler, såväl interna som externa *Leda eller delta i projekt- och utredningsuppdrag som initieras från avdelningens ledningsgrupp som utgör processens "styrgrupp" *Följa upp status i föreslagna processförbättringar från olika håll i organisationen *Utreda "mönster i" avvikelser som rapporteras för processen, för att nyttja informationen för att förbättra processens leveranser.Din profil *Akademisk examen, gärna med inriktning på logistik och/eller ekonomi *Goda kunskaper i engelska och svenska, tal och skrift *Affärsmässigt och kundorienterat tänkande och agerande *Mycket god vana att praktiskt leda utvecklingsarbete i processer med många kontaktytor.Erfarenhet av Six Sigma är meriterande.*Förmåga att se lösningar och utvecklingsmöjligheter i linje med flygplatsens processarbete *Erfarenhet av att arbeta med flygplatsens olika trafik- och passagerarflöden är meriterande.*Mycket god presentations- och kommunikationsförmåga *Väletablerat kontaktnät med aktörer inom flygplatsen *God vana av att arbeta i officepaketet och andra tillämpliga standardsystem *Agerar utifrån våra värderingar; affärsmässighet, ansvar och entusiasm