Processledare

Processledare

Arbetsbeskrivning

Piteå är känd för sin gemytliga atmosfär och det bor ca 42 200 människor här. Piteå kommun är den största arbetsgivaren i Piteå med ca 4 000 medarbetare. Kommunledningsförvaltningen arbetar på kommunstyrelsens uppdrag med att leda och samordna planeringen och uppföljningen av kommunens ekonomi, personal och verksamheter. Vi söker dig som vill vara med och bygga framtidens Piteå, som gillar att leda och samarbeta med andra och gärna delar med dig av din kunskap. Vi erbjuder dig ett arbete där du får utvecklas, ha roligt och göra skillnad.

Inköp ingår i Ekonomiavdelningen, en av sex avdelningar inom Kommunledningsförvaltningen. Enheten ansvarar för kommunens samlade upphandlingar av varor, tjänster samt entreprenader, avtalsuppföljning samt utbildning av medarbetare och chefer inom organisationen. Vårt mål är goda affärer i nära samarbete med näringslivet, andra kommuner och med den interna organisationen. Vill du bli en av oss?

Vad innebär uppdraget?
Kommunorganisationen har ett gemensamt uppdrag att arbeta för verksamhetsutveckling med stöd av digital teknik. För Ekonomiavdelningen innebär det en successiv övergång till en digital inköpsprocess från initierade behov till upphandling, beställning, betalning och uppföljning. Målet är en effektiv och kvalitetssäkrad inköpsprocess. Processledaren svarar upp mot inköpschefen, som har det övergripande ansvaret för inköpsprocessen och som leder och samordnar förändringsarbetet.

Som processledare kommer du att få arbeta med spännande och komplexa utvecklingsprojekt som bidrar till stor kommunnytta och frigör resurser till våra kärnverksamheter. Du ansvarar för att införa e-handel och fortsatt utveckling av den digitala inköpsprocessen. Uppdraget innefattar också fortlöpande kommunikations- och utbildningsinsatser till kommunens verksamheter så att roller och arbetssätt matchar en optimerad inköpsprocess. Du kommer att arbeta nära andra specialistkompetenser inom kommunledningsförvaltningen samt ha ett nära samarbete med övriga förvaltningar och kommunens leverantörer. Ett proffessionellt förhållningssätt, förändringsledning, samarbete och goda resultat värderas högt i tjänsten.

Kvalifikationer


• akademisk examen inom systemvetenskap, datateknik, ekonomi med IT-inriktning eller flerårig erfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren 
• flerårig erfarenhet av projekt- och processledning av komplexa digitala processer
• B-körkort

Vi tror dessutom att du


• arbetar tillitsbaserat och skapar engagemang och delaktighet
• har ett analytiskt och strukturerat arbetssätt där helheten är viktig
• har en väl utvecklad förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer
• är en god pedagog som kommunicerar på ett konstruktivt och tydligt sätt
• är duktig på att leda i förändring, tänker nytt, utvecklar idéer och vågar pröva nya arbetssätt

 

Övrigt
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. 

Välkommen med din ansökan senast 2020-09-06.
Vi arbetar med löpande urval och önskar din ansökan så snart som möjligt.

I samband med denna rekrytering undanber vi oss kontakt från andra annonsörer och konsulterande rekryteringsföretag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Piteå Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 augusti 2020
  • Ansök senast: 6 september 2020

Liknande jobb


9 november 2024

Project Manager till Sollentuna

Project Manager till Sollentuna

8 november 2024

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

Internkonsult inom Stockholms stad – Systemarkitekt

8 november 2024