OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kommunstyrelsens förvaltning arbetar med att effektivisera verksamheten för att frigöra medel till kärnverksamheterna i de övriga förvaltningarna. Förvaltningen arbetar med en hög grad av samordning och standardisering för att säkerställa helhetssyn, effektivitet och kvalitet. En annan mycket viktig del av verksamheten är att utveckla och förvalta kommunens gemensamma processer och arbetssätt.
Arbetsplats
Arbetsmarknads- och integrationsenheten
Arbetsuppgifter
Ditt uppdrag är att omvärldsbevaka, samordna och utveckla enhetens arbete med arbetsmarknads och integrationsfrågor. Du bevakar aktuell lagstifning och regelverk. Du ansvarar för uppföljning, utveckling av det systematiska kvalitetsarbetet och ger stöd till berörda chefer och deras verksamheter inom enheten. I ditt ansvarsområde ingår även att leda projekt, utveckla verksamhetsrutiner samt rapportering, dokumentation och tjänsteskrivelser.
Kvalifikationer
Du har en relevant högskoleutbildning och flerårig erfarenhet av kvalificerat arbete inom verksamhetsområdet. Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och kan arbeta självständigt. Som person är du utåtriktad och har lösningsfokuserat förhållningssätt. Du stimuleras av utmaningar och förstårbetydelsen av samarbete för att nå bästa resultat. Du är noggrann, systematisk och analytisk i din läggning utifrån arbetets krav. Vi ser gärna att du arbetat med utredningsuppdrag och analysarbete tidigare i politiskt styrda organisationer.
Körkort är ett krav.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträdesdatum enligt överenskommelse.
Facklig kontaktperson
Nåsvia kommunensväxel 0240-86000
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-09-14. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem
Intervju kan komma att genomföras löpande under ansökningstiden.