Processledare för arbete med utveckling inom äldreomsorgen

Processledare för arbete med utveckling inom äldreomsorgen

Arbetsbeskrivning

Sektor vård och omsorg erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd. Vår verksamhet präglas av trygghet, ansvarskänsla och ett respektfullt bemötande.

Vårt uppdrag inom äldreomsorgen är att tillhandahålla insatser av god kvalitet som tillgodoser den enskildes behov av hjälp och stöd med möjlighet till inflytande över sin livssituation. Som processledare är du med och utvecklar och förändrar arbetssätten inom äldreomsorgen för en effektiv och värdeskapande verksamhet. Du ingår i ett processteam tillsammans med processägare, metodstöd, stödfunktioner och verksamheten i utveckling och förbättring av processen. Organisatoriskt tillhör du utvecklingsenheten inom sektor vård och omsorg som kännetecknas av samarbete, kompetens och framåtdriv.

Med ett jobb inom Skövde kommun får du möjlighet att påverka, må bra på jobbet och göra karriär. Tillsammans tar vi Skövde framåt!

ARBETSUPPGIFTER
Processledaren samordnar och förvaltar utveckling av processen. Processledaren leder arbetet i processteamet och för kontinuerlig dialog med processägaren.

I uppdraget ingår att;

• leda och utveckla processen ansökan till verkställighet
• initiera och leda förbättringsarbeten
• samordna införandet av nya arbetssätt, metoder och verktyg
• omvärldsbevaka, vara sakkunnig och ta fram beslutsunderlag till ledning och politik
• göra processen känd, sprida kunskap och information
• samarbeta med andra initiativ som berör processen, dvs. andra processer, projekt m.m.
• mäta, följa upp och analysera resultaten

Ett omfattande förändringsarbete pågår med införande av arbetsmodellen individens behov i centrum (IBIC). Modellen är grundläggande för inriktningen på processens utveckling.

KVALIFIKATIONER
För att trivas och lyckas i rollen som processledare behöver du ha någon form av högskoleutbildning inom socialt arbete med erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen på strategisk nivå samt kunskap och erfarenhet från arbete med processer och systematiskt kvalitetsarbete. Erfarenhet från arbete med IBIC är meriterande.

Som person är du självgående och arbetar strukturerat och målfokuserat. Du drivs av att skapa hållbara resultat. Du tycker om att leda grupper, driva förbättringsarbeten och är duktig på att involvera, motivera och samarbeta.

I rollen ingår samarbete och kontakt med grupper, enskilda och med chefer både internt och externt. Uppdraget ställer stora krav på din kommunikativa förmåga, att du kan vara tydlig och pedagogisk i arbetet med att leda och driva processen framåt. Du har ett strategiskt perspektiv, tänker brett och långsiktigt och ser helheter. Erfarenhet från kvalitetsarbete och processledning är meriterande.

ÖVRIGT
Intervjuer planeras genomföras 24 och 25 mars.

Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.

Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
HR partner Sofia Myrman
0500-498242
Sektorschef Per Granath
0500-849527
Sektorschef Per Granath

Utvecklingschef Heléne Sandqvist Benjaminsson

SAS- Socialt ansvarig samordnare Katarina Schuurman

Enhetschef Marianne Johansson
0500-49 8528
HR-partner Mirza Zahirovic
0500-49 83 90
HR-partner Annika Hedberg
0500-49 84 49
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 4 SKÖVDE
None

Postadress

Fredsgatan 4
SKÖVDE, 54183

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024