OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skövde är en framtidsstad med livskvalitet och drivkraft som får spännande saker att hända. Vi har en ledande position i Skaraborg och är på god väg att nå målet att bli 60 000 invånare. Med ett expansivt näringsliv, goda utbildningsmöjligheter och närhet till natur och kultur finns goda förutsättningar för en hög livskvalitet.
Skövde kommun är inne i en spännande utvecklingsfas och som anställd hos oss får du en fantastisk möjlighet att påverka Skövdes framtid.
Sektor vård och omsorg erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd. Vår verksamhet präglas av trygghet, ansvarskänsla och ett respektfullt bemötande.
Vårt uppdrag inom hälso- och sjukvården är att ge en säker och ändamålsenlig hälso- och sjukvård av god kvalitet. Som processledare är du med och utvecklar och förändrar arbetssätten inom hälso- och sjukvården. Du ingår i ett processteam tillsammans med processägare, metodstöd, stödfunktioner och verksamheten i utveckling och förbättring av processen. Organisatoriskt tillhör du utvecklingsenheten som består av femton medarbetare.
ARBETSUPPGIFTER
Processledaren samordnar förvaltning och utveckling av processen. Processledaren leder arbetet i processteamet och för kontinuerlig dialog med processägaren.
I uppdraget ingår att;
- initiera och leda förbättringsarbeten
- samordna införandet av nya arbetssätt, metoder och verktyg
- omvärldsbevaka, vara sakkunnig och ta fram beslutsunderlag till ledning och politik
- göra processen känd, sprida kunskap och information
- samarbeta med andra initiativ som berör processen, d.v.s. andra processer, projekt m.m.
- stå för strukturen i processarbetet
- mäta, följa upp och analysera resultaten
I uppdraget ingår även att utveckla och samordna dokumentationsarbetet för legitimerad personal och det palliativa utvecklingsarbetet samt ersätta medicinskt ansvarig sjuksköterska vid semester, ledigheter och annan frånvaro.
KVALIFIKATIONER
För att vara aktuell för denna tjänst behöver du vara sjuksköterska med flerårig erfarenhet av yrket samt erfarenhet från kommunal hälso- och sjukvård och kunskap om lagstiftning och författningar för kommunal verksamhet.
Du är en självgående person som arbetar strukturerat och målfokuserat. Du tycker om att leda grupper, driva förbättringsarbeten och är duktig på att involvera, motivera och samarbeta.
I rollen ingår samarbete och kontakt med grupper, enskilda och med chefer både internt och externt. Uppdraget ställer stora krav på din kommunikativa förmåga, att du kan vara tydlig och pedagogisk i arbetet med att leda och driva processen framåt. Du har ett strategiskt perspektiv, tänker brett och långsiktigt och ser helheter.
Erfarenhet från kvalitetsarbete och processledning är meriterande.
ÖVRIGT
Skövde Kommun arbetar aktivt för att utveckla jämställda och jämlika verksamheter riktade till kvinnor och män, pojkar och flickor oavsett bakgrund och tillhörighet samt arbetsplatser fria från diskriminerande strukturer.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Biståndsenheten Louise Samuelsson
0500- 498940
HR partner Sofia Myrman
0500-498242
Sektorschef Per Granath
0500-849527
Sektorschef Per Granath
Utvecklingschef Heléne Sandqvist Benjaminsson
SAS- Socialt ansvarig samordnare Katarina Schuurman
Enhetschef Marianne Johansson
0500-49 8528
HR-partner Mirza Zahirovic
0500-49 83 90
HR-partner Annika Hedberg
0500-49 84 49
Enhetschef Vivi-Anne Hultberg Alt
0500-498952