Processledare för fordringshanteringen vid Ekonomiavdelningen

Arbetsbeskrivning

Att arbeta på Arbetsförmedlingen är att göra skillnad. Oavsett om du är arbetsförmedlare eller processledare handlar din arbetsuppgift i grund och botten om att hjälpa arbetsgivare att hitta arbetskraft och att ge arbetssökande stöd och inspiration på väg till ett nytt jobb. Vi är idag en myndighet i förändring, med starkt fokus på modernisering och digitalisering.

Vi erbjuder dig en arbetsplats som värdesätter ett gott arbetsklimat med öppenhet och arbetsglädje och ett stimulerande och utvecklande arbete. Vi har goda anställningsvillkor såsom flexibel arbetstid, friskvård och förmånliga semesteravtal.

Arbetsbeskrivning

I rollen som processledare för fordringshanteringen kommer du tillhöra enheten Redovisning & Rapportering vid Arbetsförmedlingens Ekonomiavdelning. Avdelningen organiseras under huvudkontoret och har ca 250 anställda i hela riket. Sektionen Löpande Redovisning är placerad i Kristinehamn och ansvarar för myndighetens fakturahantering, indrivning av fordringar, betalningar, anläggningsredovisning, avstämningar samt bokslut. Arbetsförmedlingen tillämpar ekonomisystemet Raindance. Idag arbetar ca 25 handläggare på sektionen.

Arbetsförmedlingen har under de senaste åren arbetat intensivt med att bygga upp kontrollverksamheten. Det medför att fordringshanteringen också ökar. Omfattningen ställer krav på att utveckla nya mer effektiva flöden, nya samarbetsformer och ett ökat proaktivt arbete. Nytt arbetssätt ska upparbetas och ett nytt system ska upphandlas samt införas under året. I rollen som processledare leder du teamet vars huvudsakliga arbetsuppgifter är fakturahantering, support, hantering av avbetalningsplaner och bestridanden.

Vi arbetar i team för att leverera en högkvalitativ tjänst till våra kunder. För att säkerställa en effektiv och verksamhetsnära leverans är det löpande förbättringsarbetet en viktig del av sektionens arbetsuppgifter.

Kvalifikationer

Du har en akademisk utbildning med EA-inriktning eller annan kombination av utbildnings- och erfarenhetsbakgrund. Du har också goda kunskaper inom MS Office och erfarenhet av arbete inom ekonomiadministration, och då särskilt indrivning av fordringar. Det är också positivt om du har juridisk kompetens. Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete inom statlig tjänst/offentlig sektor.

Vi ser att du som söker denna tjänst har god förmåga att se helheten, vara nytänkande och lösningsorienterad. Du är serviceinriktad och kundorienterad genom att vara uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Det är också viktigt att du är kommunikativ, lyhörd samt är bra på att bygga och bevara goda relationer. Du har en god pedagogisk förmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift. Du känner ett stort ansvarstagande och har förmåga att arbeta självständigt. Arbetsuppgifterna kräver din flexibilitet och du bör vara prestigelös, samt kunna bidra med en positiv atmosfär.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Anställningen är tillsvidare med 6 månaders provanställning. Anställningen är på heltid, men kan anpassas utifrån arbetsförmåga. Tillträde 1 maj eller enligt överenskommelse. Placeringsort Kristinehamn.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats med strävan att vara fri från diskriminering, ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet el uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning o ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Ansökan

Du är välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer Af-2017/00099099, senast den 15 mars 2017.  Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga CV och ett personligt brev där du berättar varför du söker arbetet. När du ansöker kommer du att få besvara ett antal frågor.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön. Individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 27 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


20 december 2024

13 december 2024