Processledare för Request Fulfillment

Arbetsbeskrivning

IT-arbetsplats och support


Administration

Inspireras du av komplexa IT-lösningar? Vill du jobba med IT för framtidens sjukvård? Uppskattar du att arbeta i en organisation där det du åstadkommer tillför nytta för både verksamheten och medborgare? Då kan SLL IT vara arbetsplatsen för dig.

Vår kultur kännetecknas av våra värdeord: kompetens, öppenhet, pålitlighet, affärsmässighet och samarbete. SLL IT arbetar aktivt med förbättringsarbete och tillämpar processorienterat arbetssätt där du själv har möjlighet att påverka och att bidra.

Vi söker nu en driven processledare för Request Fulfillment.


Arbetsuppgifter:
Dina arbetsuppgifter som processledare för Request Fulfillment handlar om att ansvara för den dedikerade processen som behandlar Service Request enligt ITIL v3.

Detta innebär att:
• Säkerställa att standarder och procedurer följs i det dagliga arbetet
• Identifiera ändringsbehov och implementera förändringar i processen
• Identifiera undantag och avvikelser från processen samt hantera dessa
• Kommunicera nya och förändrade policys
• Skapa och distribuera processrapporter
• Verka som kontaktperson för processen, kommunicera med övriga processledare, tjänsteansvariga och ledning
• Etablera mätningar och mål avsedda att öka processens effektivitet och verkan

Ansvar
• Processledaren stöttar processägaren i att processen som helhet är ändamålsenlig, effektiv och flexibel samt att den kontinuerligt utvärderas, utvecklas och förvaltas
• Processledaren assisterar vid processrevision

Kvalifikationer:
• Du har ett strukturerat arbetssätt, arbetar målinriktat, vågar ta mandat
• Du har förmågan att leverera service med kvalitet såväl internt som mot våra uppdragsgivare.
• ITIL foundation certifiering är ett krav
• Flytande svenska i tal och skrift, God engelska

Tidigare erfarenheter:
• Ledarerfarenhet och processutveckling är meriterande.
• Erfarenhet från arbete inom Service Management området är meriterande.
• Erfarenhet från sjukvården är meriterande



Personliga egenskaper:
• Förmåga att kommunicera med olika intressenter både inom och utanför organisationen.
• Driven och med förmåga att engagera andra.
• Lätt för att söka kontakter och att skapa nya samt bibehålla relationer.

Övrig information:
LSF har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökande som kompletterar vår förvaltning avseende jämställdhet och mångfald.


SLL IT kombinerar IT-kompetens med kunskaper om hur vården fungerar. Vi levererar verksamhetsstödjande IT-lösningar till Stockholms läns landsting. Bland våra kunder finns akutsjukhus, vårdmottagningar och privata vårdgivare i Stockholms län. Vi har ca 370 medarbetare och sitter i ljusa lokaler på Norra Stationsgatan i Stockholm. SLL IT är en del av Landstingsstyrelsens förvaltning (LSF) som leder, styr och samordnar verksamheten i landstinget så att de mål fullmäktige beslutar om uppnås. LSF ingår i Stockholms läns landsting (SLL) som är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med drygt 43 000 egna anställda och tusentals fler hos olika leverantörer. SLLs främsta uppgift är att se till att länets invånare har tillgång till en bra och väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik.

Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen "Ansök här". Ansökningar per post eller e-post beaktas inte.

Sammanfattning

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024