OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur, som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i Göteborgs Stad och bidrar till att staden kan ge god service till göteborgarna. Intraservice har en central roll när det gäller att bidra till digitalisering och automatisering av Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Vår strävan är att vara den självklara samarbetspartnern för våra kunder.
Vi är drygt 700 medarbetare, som arbetar i centrala Göteborg. Hos oss finns en hög ambition att tillsammans leverera och utveckla ändamålsenliga tjänster till våra kunder. Hoppas du vill bli en del av oss!
För ytterligare information: http://www.goteborg.se/intraservice
ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som vill vara med och driva tjänsteutveckling med kunden i fokus. Som processledare för tjänsteutveckling kommer du att ha en central och viktig roll i den förändringsresa som Intraservice just nu befinner sig på.
Uppdraget som processledare hos oss innebär både operativa delar och taktiska/strategiska delar. Du kommer vara ansvarig för att bygga, införa och förvalta processen kring tjänsteutveckling för förvaltningen, vilket innefattar att ta fram produktionsmodeller för etablering av tjänster, årshjul samt att arbeta i och ta fram en beskrivning av själva processen. En viktig del är att införa nya arbetssätt och förändringsleda arbetet. I arbetsuppgifterna ingår även att samordna och koordinera arbetet med tjänsteutveckling inom förvaltningen utifrån uppsatta mål samt att följa upp och säkerställa dess efterlevnad.
Arbetet är under uppbyggnad vilket innebär att du initialt kommer vara en viktig del av ett stort förändrings- och utvecklingsarbete. Förändringar i rollen och omfattning kan därför komma att ske, samt nya uppdrag kan tillkomma.
Enheten kund och tjänstestyrning består i dagsläget av åtta medarbetare som har olika förvaltningsövergripande ansvar. Enheten har ansvar för att hålla ihop Intraservices dialog med förvaltningar och bolag i Göteborgs Stad, för att främja det proaktiva och gemensamma arbetet för stadens företag, invånare och gäster. Kund och tjänstestyrning har ett brett och utåtriktat uppdrag, då vi ska verka både internt och externt samt bidra i arbetet med att tydlig beskriva och marknadsföra Intraservices tjänster och erbjudanden.
På enheten kommer du att arbeta nära kund- och tjänstecontroller, samt enhetens processledare och du kommer tillhöra ett team med andra processledare. Utöver det samarbetar du såväl med övriga roller på enheten och avdelningen, som med nyckelfunktioner inom olika verksamhetsområden inom Intraservice.
Du kommer att anställas med befattningen utvecklingsledare.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleutbildning som vi bedömer relevant eller motsvarande längre arbetslivserfarenhet som vi ser som likvärdig. Du har flerårig erfarenhet av processledning, förändringsledning och verksamhetsutveckling. Du har även erfarenhet av tjänsteutveckling och en förståelse för vilka delmoment som ingår i processen att bygga en tjänst. Du har en god kommunikationsförmåga i svenska språket, både i tal och skrift.
Följande ser vi som meriterande:
- arbetat i en organisation som levererar digitala tjänster
- kunskap och erfarenhet av att arbeta med ITIL.
Som person kan du på ett effektivt sätt identifiera och analysera kärnan i ett problem samt föreslå möjliga lösningar. Du har förmåga att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information. Du är snabb, produktiv och motiverad samt har ett starkt engagemang och entusiasm för ditt arbete. Du tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt, oavsett om du arbetar ensam eller tillsammans med andra. Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.
Du både utmanas av och brinner för att vara en kugge i utvecklingsarbetet där vi bygger vägen tillsammans medan vi går. Du är strukturerad och har ett starkt kund- och resultatinriktat fokus. Du är en tydlig kommunikatör som uppmuntrar goda prestationer och teamkänsla.
ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.
På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.
Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!
Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.