Processledare inom digitalisering till arbetsmarknadsförvaltningen

Processledare inom digitalisering till arbetsmarknadsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Du vill något. Det vill vi med! Vi vill skapa värde och bidra till livskvalitet för våra invånare, företag, organisationer och besökare. Vi gör det genom att lyssna, hjälpas åt, testa, lära oss och sen testar vi igen. Här är allt möjligt för dig som vill skapa, förändra, vårda, bygga, vägleda, utvecklas och göra skillnad. För Helsingborg är staden för dig som vill något.Om arbetsplatsen
Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för arbetsmarknadsfrågor, vuxenutbildning och ekonomiskt bistånd. Vi samordnar även stadens arbete med migrations- och etableringsfrågor. En viktig del av vårt arbete är att ständigt utveckla vårt sätt att möta invånarens behov. Därför arbetar såväl staden och förvaltningen med ett starkt innovationsfokus utifrån nya arbetssätt och verktyg. Läs gärna mer om Helsingborg och arbetsmarknadsförvaltningen på helsingborg.se. 

Vi söker nu en processledare som vill arbeta med vår digitala utveckling i mellanrummet mellan tekniska lösningar och behov i verksamheten. Som processledare är du en del av Kvalitetsenheten. Du arbetar även med förvaltningens ledning samt chefer och medarbetare i verksamheterna för att driva och stödja digitaliseringsprocesser som skapar förutsättningar för att fler invånare ska försörja sig själva.

Arbetsuppgifter
Vi söker en processledare som kan: 


• Processleda förvaltningens arbete med systemförvaltning. En del i detta arbete innebär att vara teamledare för förvaltningens tre systemförvaltare och systemadministratör. 
• Samordna förvaltningens arbete med digitalisering. I detta arbete ingår att tillsammans med förvaltningsledningen och verksamheterna arbeta med en strukturerad genomförandeplan för förvaltningens arbete med digitalisering. 
• Stödja och driva projekt tillsammans med verksamheterna som syftar till att utveckla digitala verktyg.

Arbetet med dessa tre delar innebär att du kommer att vara en del av stadsgemensamma sammanhang för att driva gemensamma initiativ. De stadsgemensamma forumen utgör en viktig samarbetsarena mellan förvaltningen och stadens centrala resurser för digitalisering. 

Förvaltningen arbetar utifrån ambitionen att skapa ett så kvalitativt flöde för invånaren som möjligt i kontakten med oss. En del i detta är att hitta digitala lösningar som ger mervärde till såväl personal som de invånare vi möter. Som processledare för förvaltningens digitaliseringsarbete arbetar du som en stödfunktion till förvaltningens tre verksamhetsdelar samt förvaltningsledningen. Arbetet kommer att innebära varierande arbetsuppgifter då det är en bred roll vars fokus kommer att variera utifrån behov.Rollen är en nyckelfunktion i förvaltningens arbete med digitalisering.

Tjänstgöring dagtid, dock vid behov viss kvällstjänstgöring.

Kvalifikationer
För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha en akademisk examen som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget. För att lyckas med ditt uppdrag har du god förmåga och erfarenhet av att: 


• Bidra med lösningsfokus och ett arbetssätt som bygger på samspel. 
• Driva processer framåt och vara kreativ och öppen för nya arbetssätt. 
• Arbeta i gränslandet mellan verksamhetsutveckling och digital utveckling. 
• Arbeta med digitalisering som metod för verksamhetsutveckling. 
• Arbeta inlyssnande och kommunikativt för att förstå olika behov samt skapa samsyn utifrån olika perspektiv. 
• Planera, genomföra och analysera processer och projekt. 
• God systemkompetens och att se helhet. 
• Erfarenhet av projektledning. 
• Erfarenhet av kravställan i relation till leverantörer. 

Erfarenhet av arbete med systemen VIVA eller Tieto Education är meriterande men inte ett krav. 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du kan samspela som ledare i en processorganisation. Erfarenhet av motsvarande eller liknande arbete krävs. 

Vi arbetar löpande med rekryteringen, så skicka gärna in din ansökan redan idag!

Övrig information
Sista ansökningsdag:  2021-11-10

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Omfattning: Heltid

Tillträdesdatum: Tillträde enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget ReachMee. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan via ReachMee genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken.

Fackliga företrädare
https://intranat.helsingborg.se/hr/samverkan-och-delaktighet/fackliga-foretradare/

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Helsingborgs stad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 oktober 2021
  • Ansök senast: 10 november 2021

Liknande jobb


Product Owner

27 november 2024

26 november 2024

26 november 2024