OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av att utveckla inköpsprocesser som vill vara med och utveckla verksamheten hos ett av Sveriges största bolag inom drivmedelsbranschen. För att trivas i rollen ser vi att du strukturerad, visualiserad och är en fena på hitta lösningar. Start för uppdraget är snarast och urval sker löpande - välkommen med din ansökan redan idag!
OM TJÄNSTEN
Vår kund är ett ledande bolag inom drivsmedelsbranschen med kontor i fräscha lokaler i centrala Stockholm. De söker nu en processledare till sin inköpsavdelning. Inköpsavdelningen består i dagsläget av 9 stycken personer placerade i Stockholm och Göteborg. Avdelningen präglas av en god sammanhållning där teamet alltid försöker hjälpa varandra och värdestätter att ha roligt tillsammans på jobbet.
Inköp arbetar fokuserat med effektiviseringar i nära samarbete med beställarna från hela koncernen. De står inför ett arbete att se över processer, arbetssätt och verktyg där processledare har en viktig roll. Start för tjänsten är snarast och uppdraget sträcker sig till och med sista juni 2024.
#
#
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
- Som Super User i Inköpsverktyget administrera alla uppsättningar av parametrar i systemet och bistår användarna med rekommendationer av bästa tillvägagångssätt i systemen.
- Ha regelbunden kontakt med leverantörer av systemstöd där du ansvarar för hur Inköp bäst kan använda nya funktionaliteter. Du är kravställare för utveckling av systemens funktionalitet.
- Rita upp processkartor och skriva tydliga instruktioner
- Bidra med struktur till Inköpssektionen
- Vara delaktig eller projektleda, projekt som berör Inköp
- Se över arbetssätt och ge förslag på lösningar
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetat som verksamhetsutvecklare, processledare, projektledare eller en annan likvärdig tjänst i några år
- Har tidigare erfarenhet av inköpssystem både S2C och P2P
- Har en mycket god erfarenhet av att arbeta i Excel och Powerpoint
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift då båda språken kan förekomma i det dagliga arbetet.
Vi ser det som meriterande om du har högskole-/universitetsutbildning samt kunskap om och erfarenhet av Jagger och Coupa.
#
Vi söker dig som
* Är strukturerad, visualiserad och en fena på att hitta enkla lösningar för att optimera processer
* Är pedagogisk och tycker det är roligt att visa och lära upp andra
* Drivs av att arbeta med förändring, sätta dig in i olika personers/medarbetaresdrivkrafter och vara bra på att kommunicera budskap
* Har lätt för att lära dig nya system och vilka parameter som styr systemen.
* Har god förmåga att interagera och kommunicera/samarbeta med andra människor.
Övrig information
* Start: Snarast
* Omfattning: Heltid, arbetstider 08-17
* Placering: Centrala Stockholm, viss distansarbete kan förekomma
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231