Processledare, kanslienheten i Härryda kommun

Processledare, kanslienheten i Härryda kommun

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Härryda, en kommun som vågar!

Här siktar vi mot att ha Sveriges bästa skolor och näringslivsklimat, omsorg av högsta kvalitet och attraktivt samhällsbyggande. Tillsammans är vi 3000 medarbetare som gör mötet med Härryda kommun enkelt. Med mod, nytänkande och handlingskraft inspirerar vi varandra och levererar service med kompetens och kvalitet. Härryda kommun har de tre senaste åren placerat sig i topp i Dagens Samhälles årliga ranking av Årets superkommun.

Vi söker dig som är engagerad, öppen för olika perspektiv och vill skapa lösningar som håller för kommande generationer. Du hittar oss mellan Göteborg och Borås med Landvetter flygplats mitt i kommunen. Tillsammans åstadkommer vi mer!

Kommunens förvaltning är organiserad i en samlad förvaltning för all verksamhet. Kanslienheten ansvarar för stöd och service till den politiska organisationen genom bland annat sekreterarskap för kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, nämnder med mera. I enhetens uppdrag ingår även registratur, arkiv, genomförande av allmänna val samt konsultation och utbildning i juridiska frågor till förvaltningen. Kansliet är indelad i tre olika team; team sekreterare, team jurister och team arkiv/registratur.

Kanslienheten är en del av Utvecklingsfunktionen och en av stödfunktionerna i förvaltningen. I Utvecklingsfunktionens övriga uppdrag ingår också ansvar för att leda och samordna de kommungemensamma frågorna kommunikation, kvalitet, digitalisering och näringslivsfrågor.

Vi söker dig som vill vara med och ha en aktiv roll i kvalitetssäkring och utveckling av kommunens processer.

ARBETSUPPGIFTER
Som processledare på kanslienheten arbetar du med verksamhetsutveckling samt med övergripande processer och projekt. Arbetet kommer till stor del handla om att i samverkan med andra verksamheter i kommunen driva och genomföra förändrings- och förbättringsarbete. Uppdraget innehåller ett brett spektra av arbetsuppgifter, såväl att bidra i kommungemensamma utvecklingsfrågor som att självständigt hantera operativa och konkreta utrednings- och handläggningsuppdrag.

I arbetsuppgifterna ingår även att stödja och leda kommunens arbete med efterlevnad av dataskyddslagstiftningen. I arbetsuppgifterna ingår att driva utvecklingen, samordningen och fortsatt implementering av dataskyddsförordningen (GDPR) i hela kommunen. Vidare innebär arbetet att säkerställa en breddad kompetens inom personuppgiftsområdet samt omvärldsbevaka händelser i omvärlden för att i tidigt skede kunna förändra internt arbete i kommunen i syfte att kunna möta nya krav. Processledaren kommer att delta i Göteborgsregionens kommunalförbunds (GR) nätverk som samordnas av de gemensamma dataskyddsombuden inom GR.

Processledaren kommer att ingå i teamet med kommun- och nämndsekreterare och även vara sekreterare i två av kommunens politiska råd. Stöd och service till den politiska organisationen är av stor vikt för förvaltningen som helhet och här har kansliet och processledaren en nyckelroll.

KVALIFIKATIONER
Vi söker nu dig som har lämplig högskoleexamen, gärna också utbildning och erfarenhet inom processledning och verksamhetsutveckling, som arbetsgivaren bedömer relevant. Det är meriterande om du har några års erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling och av att driva processinriktat arbete, helst inom offentlig verksamhet.

Du har förmågan att snabbt kunna ta till dig ny information och kan prioritera rätt när tempot är högt. Det är meriterande om du har tidigare erfarenheter av arbete med dataskyddsfrågor och/eller som kommun- och nämndsekreterare.

Du har förmåga att självständigt initiera, leda och driva processer som involverar många. Du har förmåga till helhetssyn och att hantera komplexa sammanhang. Du är ihärdig och tar dina uppdrag hela vägen fram till resultat. Du är lyhörd, skapar goda och förtroendefulla relationer runt dig och har lätt för att bygga nätverk för samverkan.

Du har god analytisk förmåga, du kan se både helhet och detaljer, dra slutsatser och peka på förändringsbehov. Du har dessutom god pedagogisk och språklig förmåga.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

I den här ansökningsprocessen kommer du få svara på ett antal frågor i samband med att du ansöker. Svaren används som del i urvalet tillsammans med din ansökan.

ÖVRIGT
Rekryteringsarbetet påbörjas i takt med att ansökningarna kommer in, så ansök redan idag!

Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

I första hand ser vi att du söker tjänsten via vårt rekryteringssystem. Behöver du teknisk hjälp med att söka tjänsten i rekryteringssystemet? Kontakta Visma Recruit kundservice på tel: 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Härryda kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 mars 2024
  • Ansök senast: 16 april 2024

Liknande jobb


Senior Projektledare till Saab

Senior Projektledare till Saab

21 november 2024

Nu söker vi en vikarierande utredare!

21 november 2024

Strateg välkomnas till Ekonomiavdelningen!

Strateg välkomnas till Ekonomiavdelningen!

19 november 2024

Brottsförebyggande samordnare

Brottsförebyggande samordnare

19 november 2024