Processledare kontinuitetshantering och RSA

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen genomför för närvarande Sveriges mest spännande och omfattande förändringsarbete. Vårt mål är högt satt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet. 

Hos oss får du arbeta med strategiska säkerhetsfrågor i en spännande och utvecklande miljö.

Säkerhetsenheten på Arbetsförmedlingen ansvarar övergripande för myndighetens säkerhet och verksamhetsskydd. Enheten består av sektionen strategisk säkerhet och sektionen säkerhetsrådgivare. Arbetsförmedlingen är inne i ett stort förändringsarbete där en av utmaningarna är att etablera en säkerhetskultur som kan hantera kreativitet, snabbhet och flexibilitet i utvecklingen. Till sektionen strategisk säkerhet söker vi nu en processledare för myndighetens arbete med kontinuitetshantering och RSA

Ditt uppdrag

Arbetsförmedlingen har flera kritiska leveranser som måste kunna upprätthållas även vid störningar och incidenter. Vi behöver ständigt utveckla vår förmåga att hantera och förutse störningar, att ha planer och reservrutiner förberedda för att hantera och minimera effekten av dessa störningar. Som processledare för myndighetens kontinuitetshantering är du en central, koordinerande person för dessa frågor. Du tydliggör respektive verksamhetsområdes ansvar, utbildar och coachar ansvariga personer för att de ska kunna ta sitt ansvar. Du leder arbetet med att identifiera myndighetens kritiska leveranser och deras beroende av it-stöd. I uppdraget ingår även att identifiera risker och sårbarheter i myndighetens verksamhet, samt att sammanställa myndighetens övergripande RSA enligt krisberedskapsförordningen.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet och kompetens inom kontinuitetshantering. Du är drivande, en god kommunikatör och har lätt för att entusiasmera andra. Du har en god förståelse för en offentlig verksamhets arbetssätt. Du har troligtvis en bred erfarenhet av verksamhetsutveckling, riskhantering och en god förståelse för verksamheters beroende av it-stöd.

För att nå goda resultat är du bra på att samarbeta och tar ansvar för ditt arbete. Du har hög integritet, är prestigelös, strukturerad och resultatinriktad. I rollen krävs att du har en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift, där du på ett tydligt och otvunget sätt kan förmedla ditt budskap. Du har förmågan att skapa och inge förtroende.

Vi söker dig som har:



Relevant utbildning på högskolenivå eller motsvarande



God kunskap om och erfarenhet av kontinuitetshantering



God kunskap om relevanta standarder, lagar, författningar och föreskrifter inom området



God kunskap om risk- och sårbarhetsanalys

 



Meriterande är:



Erfarenhet av projektledning





Erfarenheter från arbete inom offentlig förvaltning



Erfarenheter av att jobba nära och stödja andra verksamheter i frågor kring it-stöd och informationssäkerhet



Kunskap om och erfarenhet av krisledning



Relevant certifiering, t.ex. MBCI eller motsvarande 



 

Relationen till interna och externa intressenter bygger på kommunikativ förmåga, förtroende och tillit. Därför kommer stor vikt att läggas på personliga egenskaper och lämplighet för befattningen.

 

Övrigt

Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Detta innebär att det för befattningen krävs svenskt medborgarskap.

Anställningen är tillsvidare och inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde snarast eller efter överenskommelse.

Arbetsplatsen är belägen på Hälsingegatan 38, Stockholm. Under 2019 flyttar Arbetsförmedlingens huvudkontor till nybyggda lokaler i Solna strand.

Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 7 januari 2019 märkt med diarienummer Akt  Af-2018/0057 6025. Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga ett CV där du beskriver dina meriter samt ett personligt brev.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 5 december 2018

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


21 november 2024

Cybersecurity Architect

Cybersecurity Architect

18 november 2024

IT-supporttekniker 2nd line

IT-supporttekniker 2nd line

18 november 2024