Processledare Kundservice

Processledare Kundservice

Arbetsbeskrivning

Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en kunddriven Processledare som vill vara med och utveckla vårt arbete på Kundservice för en ännu bättre service till våra kunder. Med ansvar för vatten- och avfallshantering berör Kretslopp och vatten alla göteborgare varje dag, året om.
Brinner du för att förbättra kundupplevelsen och vill skapa kundmöten av toppkvalitet mot målet att bli föregångare i vår bransch, är du den vi söker.

I ditt uppdrag kommer du att leda och samordna verksamhetsnära utveckling, följa upp och analysera vår Kundserviceprocess. Rollen som processledare ska bidra till effektiva arbetsprocesser på Kundservice med bibehållen kundnöjdhet och en ökad service. Ansvarsområde kommer också vara uppföljning och utveckling av våra arbetssätt i kanalerna telefoni, mejl och e-tjänster.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Förvalta, utveckla och förbättra verksamhetens arbetsflöden/processer
• Arbeta med förbättringsarbete i våra kundkanaler
• Driva mindre utvecklingsprojekt inom enheten i syfte att förbättra service till kunder
• Ta fram beslutsunderlag för EC gällande utveckling av arbetssätt
• Ansvara för uppföljning av verksamhetens leveranser och ärendemängder
• Bistå enhetschef med uppföljning och verksanalyser

Rollen är ny och kommer att samarbeta med enhetens teamledare samt avdelningens verksamhetsutvecklare för Kundresan.

Du arbetar så väl strategiskt, taktiskt som operativt och bidrar till helheten. Som person är du mål- och lösningsorienterad och har lätt för att skapa goda och långvariga relationer internt och externt. Tjänsten innebär många kontaktytor vilket förutsätter hög förmåga att kommunicera, samarbeta och att bygga nätverk

Enheten Kundservice är en av fyra enheter inom avdelningen Kundnära Tjänster. Idag består vårt team av ca 19 personer. Vi är ett team med gott arbetsklimat och som samarbetar mycket och ständigt tar hjälp av varandra.

Vi är en lärande organisation med mycket erfarenhet och kunskap till ditt stöd. Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande jobb med intressanta arbetsuppgifter, duktiga kollegor och ett mycket bra arbetsklimat i moderna lokaler. Vårt jobb är viktigt på riktigt. Vi är gäng positiva kollegor som driva av att hjälpa göteborgarna och står inför en stor utvecklingsresa mot ett modernare sätt att ge service där du kan vara med och göra skillnad.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är har högskoleexamen eller motsvarande inom relevant inriktning. Du har också utbildning inom processledning alternativt mer än 3 års erfarenhet av kunddrivet processarbete/verksamhetsutveckling. Det är meriterande om du har arbetat inom en större och komplex verksamhet. Du är självgående och drivande i ditt arbete och ser till helheten. Du är strategisk och har förmågan att leda andra, är problemlösande och analytisk.

Du arbetar så väl strategiskt, taktiskt som operativt och bidrar till helheten. Som person är du mål- och lösningsorienterad och har lätt för att skapa goda relationer internt och externt. Tjänsten innebär många kontaktytor vilket förutsätter hög förmåga att kommunicera, samarbeta och att bygga nätverk.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


2 december 2024

Projektledare inom påverkan

Projektledare inom påverkan

20 december 2024

Verksamhetsutvecklare med inriktning IT och digitalisering

Verksamhetsutvecklare med inriktning IT och digitalisering

20 december 2024