OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om konsultuppdraget
- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 9 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.
Arbetsbeskrivning
Kunden är nu i en period där deras anläggning förbättras och utökas markant. Nu och under de närmsta åren behöver dem således resurser att aktivt kravställa på överlämnings och mottagningskvalitet från pågående infrastrukturprojekt.
Det är mycket viktigt att överlämning från projekt och mottagning i förvaltning sker på ett planerat och kvalitetssäkrat sätt för verifiera att den nya infrastrukturen uppfyller alla krav på förvaltningsbarhet. Det är i denna mottagningsprocess som uppdraget kommer att utföras. Förvaltningsbarhet och kravuppfyllnad är nyckelord.
För att lyckas krävs stor förmåga att hantera och förbättra processer, dokumentationskrav, anläggnings- och projektterminologi och förstå vilken kvalitet som krävs i leveransen utifrån förvaltningsbarhets och kravuppfyllnad.
Uppdraget innebär många kontaktytor med olika intressenter. Hög förmåga att kontinuerligt och aktivt driva, kravställa ur ett beställarperspektiv, förklara, presentera, följa upp och även stötta, kommer att krävas för att lyckas med uppdraget.
Du kommer att samarbeta med befintlig mottagningssamordnare som också är den som kommer att leda och fördela ansvar och arbete under uppdraget.
Arbetsuppgifter:
- Leda förbättringsarbete inom ramen för överlämning och mottagning av projekt och program inom TE-BEST
- Dokumentera, förankra och kontinuerligt bevaka och följa upp de förbättringar som planeras, är under utförande och som är utförda.
- Samt säkerställa tvärfunktionell kommunikation och dialog
Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Minst 2 års Erfarenhet av kravställning på Infrastrukturprojekt.
- Minst 4 års Erfarenhet av kravställning på Dokumentation och dokumentationsleveranser för bygg och anläggning.
- Minst 3 års erfarenhet av att i ledande position planera och leda byggprojekt utifrån en fastställd projektmodell och/eller minst 3 års erfarenhet av att som beställare/ansvarig ta emot ett färdigt byggprojekt, med besiktningar, kontroller, garantier, avtal, dokumenation. Med fokus på förvaltningsbarhet.
- Minst 1 uppdrag med ledande roll i att utveckla och dokumentera processer.
- Minst 2 uppdrag där konsult kan påvisa dokumenterad förmåga att självgående driva och samverka i projekt och organisationer med många intressenter.
Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Certifierad projektledare, ska kunna påvisa ett certifikat.
- 1 års dokumentarad erfarenhet av att använda IT baserade förvaltningssystem.
- Högskoleexamen inom relevant område (teknik/bygg/it).
______________________
Hur du kommer vidare
- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.
Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.
Om Shaya Solutions
Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.
Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.
Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.
Annonsförsäljare undanbedes.
Kontaktpersoner på detta företaget
Joseph Öberg Shaya
Ellen Falkenström