Processledare Myndighetsfunktionen

Processledare Myndighetsfunktionen

Arbetsbeskrivning

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?


Inom vård- och omsorgsförvaltningen arbetar ungefär 3 000 medarbetare för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi ansvarar bland annat för kommunens äldreboenden, hemtjänst, stöd till personer med funktionsnedsättning, hemsjukvård och träffpunkter för seniorer. Vi arbetar efter vår värdegrund där individens behov står i centrum. Våra verksamheter kännetecknas av delaktighet, valfrihet, flexibilitet och kvalitet med respekt för den enskildes integritet och självbestämmande.



Om oss
Myndighetsfunktionen jobbar med att utreda och besluta om insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS).

Varje dag jobbar vi för att äldre människor och personer med funktionsnedsättning ska kunna leva ett aktivt, socialt och meningsfullt liv på sina villkor. Vi är ett femtiotal engagerade medarbetare som sitter i fina lokaler precis vid centralstationen i Lund.

I Lunds kommun ligger vi i framkant med att arbeta utifrån individens behov i centrum (IBIC). IBIC är en nationell modell med fokus på brukarens individuella behov som beskrivs genom systematisk dokumentation och följs upp regelbundet.



Arbetsuppgifter
Brinner du för kvalitets- och verksamhetsutveckling?

Nu söker vi på myndighetsfunktionen en processledare. Vi erbjuder dig ett spännande och stimulerande arbete där du tillsammans med trevliga och engagerade kollegor gör skillnad varje dag. Du kommer även ha en nära kollega med motsvarande arbetsuppgifter och ingå i myndighetsfunktionens ledningsteam.

I ditt uppdrag ingår kvalitets- och metodutveckling utifrån IBIC och gällande lagstiftning, verksamhetsuppföljning och dokumentation inom SoL och LSS enligt IBIC. Som processledare har du ansvar för att leda, utveckla och kvalitetssäkra processer både lokalt på myndighetsfunktionen och förvaltningsövergripande. Du arbetar även med att utveckla och kvalitetssäkra rutiner och att sammanställa och analysera resultat som grund till verksamhetsutveckling. Vidare ger du handledning och stöd i utvecklingsarbetet utifrån aktuell forskning och lagrum.



Vi söker dig som
Du har socionom- eller social omsorgsexamen, högskolekompetens i utvärdering inom socialt arbete samt erfarenhet av handläggning enligt IBIC. Du har erfarenhet av process- och förändringsledning och har arbetat med handläggning inom SoL och LSS enligt IBIC. Det är meriterande om du ha kunskaper i LEAN och verksamhetsutveckling med inriktning på digitalisering och välfärdsteknik.

Som person är du strukturerad, engagerad, analytisk och omvärldsorienterad.

Du delar vår vision och värdegrund och är redo att arbeta utifrån våra förhållningssätt – lyssna, lära och leda.

Stor vikt kommer läggas vid samarbetsförmåga och personlig lämplighet.

Inför anställning till tjänster där vård- och omsorgsarbete ingår behöver du kunna uppvisa ett godtagbart utdrag ur belastningsregistret https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2021
  • Ansök senast: 28 juni 2021

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Senior Projektledare till Saab

Senior Projektledare till Saab

21 november 2024

Nu söker vi en vikarierande utredare!

21 november 2024

Strateg välkomnas till Ekonomiavdelningen!

Strateg välkomnas till Ekonomiavdelningen!

19 november 2024

Brottsförebyggande samordnare

Brottsförebyggande samordnare

19 november 2024