OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Processledare för Problem Management-processen har du ett helhetsansvar som innefattar förbättringsarbete, utbilda i metoder samt att leda det dagliga arbetet inom processen. Detta i en härlig mix med Incident management. Vilket innebär att du kommer driva arbetet med incidenthantering från hela organisationen.
Som processledare för Problem och Incident management kommer du...
..driva och koordinera problemutredningar samt incidenter
..utveckla och driva förbättringsarbeten inom dina processer
..styra, delegera och följa upp arbete inom processerna
..utbilda och stötta verksamheten i processerna och hjälpande metoder.
Du är en god förhandlare och duktig på att lösa eventuella konflikter. Analytisk, noggrann och handlingskraftig är något som symboliserar dig. Likväl som en god kommunikativ förmåga! Öga för detaljer, ordning och reda och en förmåga att se helheten. Det är du!
Kanske har du arbetat som processledare eller processägare tidigare och är utbildad i problemlösningsmetodiker. Viktigt är att du har erfarenhet av arbete inom IT och Outsourcing. Det är bra om du är certifierad i ITIL och har praktiskt erfarenhet av att ha arbetat med det. Självklart har du en god vana att arbeta i ärendehanteringssystem.