OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår vision - ett mänskligare samhälle
Linköpings Stadsmission är en ideell förening som arbetar med socialt arbete i olika former för människor i utsatta livssituationer. Gemensamt för alla våra verksamheter är att människan står i fokus och att det är människors behov som styr vår verksamhet. Vi är ca 200 anställa fördelat inom två verksamhetsområden: Sociala företag samt Stöd och behandling.
Vi söker nu en processledare för våra sociala företag med ett hjärta som klappar för utsatta människor i vårt samhälle.
Sociala företag har som mål att integrera människor i samhälle och arbetsliv via en dubbel affärsidé, att utveckla människan samtidigt som vi producerar och säljer varor och tjänster. Våra sociala företag värnar om såväl människa som miljö och strävar efter att i möjligaste mån ha en ekologisk, krav- och rättvisemärkt profil som signum.
För att stärka den enskilda individens förmåga, erfarenhet och kunskap erbjuder vi individanpassade arbetsträningsplatser inom våra sociala företag. Vi vänder oss till människor som under många år stått utanför den reguljära arbetsmarknaden. Stadsmissionens eventuella överskott återinvesteras i verksamheten och ger fler människor möjlighet att ta sig från utanförskap och maktlöshet till delaktighet och egenmakt.
Samordningsgruppens funktion
Samordningsgruppens uppdrag är att kvalitetssäkra och utveckla arbetsintegrationsprocessen inom våra Sociala företag. Samordningsgruppen bistår och utvecklar metodstöd för hela processen såväl gentemot våra uppdragsgivare som internt i våra egna verksamheter.
Exempel på arbetsuppgifter
- Projektledning
- Uppföljning / Utvärdering av våra avtal
- Skriva offentliga upphandlingar / projektansökningar / Rapporter
- Stötta medarbetare i sina roller som Handledare / Yrkescoach
- Metodutveckling
- Försäljning av arbetsträningsplatser
- Marknadsföring och eventsamordning
- Kundvård/Uppföljning / Utvärdering
- Externt nätverksbyggande
- Verksamhetsutveckling
- Omvärldsbevakning
- Administration
Erfarenhet av offentlig upphandling och avtalsstyrda verksamheter är meriterande. Likaså erfarenhet av socialt företagande, arbetsintegrationsprocesser och projektledning. För att lyckas i rollen behöver du ha mycket god samarbetsförmåga, hög integritet och god pedagogisk förmåga då du ska samordna och coacha andra medarbetare i arbetsintegrationsprocessen.
Utbildningsbakgrund och personliga egenskaper
Vi söker dig som har en akademisk examen som socionom, beteendevetare eller motsvarande.
Du har god kunskap i och ett stort intresse av sociala frågor. Som processledare ingår du i ett team med en handledaransvarig och en affärsutvecklare vid din sida.
Du är en skicklig kommunikatör och van vid samverkan och nätverksbyggande, vilket är viktigt i dina kontakter såväl internt som externt. Du är en engagerad och tydlig medarbetare som skapar förtroende, trygghet och goda relationer samt har analytisk förmåga. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Vi ser också att du som person är noggrann, metodisk och strukturerad i ditt sätt att arbeta. Du uttrycker dig väl i såväl tal som skrift.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av organisationer i en förändringsprocess och tycker om att själv befinna dig i en fas av utveckling och rörelse.
Du är solidarisk med Stadsmissionens värdegrund - se hemsidan under Om oss.
Stadsmissionen eftersträvar en jämlik organisation där män, kvinnor, äldre och yngre, svensk- och utlandsfödda arbetar tillsammans.
Kontaktpersoner på detta företaget
direktor Lars Linebäck
0730-33 05 75
arbetsledare, Stadsmissionens café Anna Gransö
013-263898
Vision Carolien Beun
013-263888
Vision Annelie Johansson
013-263894
enhetschef Janina Gröndal
0730-451880
tf enhetschef Caroline Karlsson
0705-26 32 26
Sanna Detlefsen
Vision Carolien Beun
områdeschef för stöd och behandling Sanna Detlefsen
enhetschef restauranger och service Janina Gröndal
0730-45 18 80