OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bank- & finansbranschen är under stor förändring. Med hållbarhet i fokus driver vi förändring och vi vill leda utvecklingen inom vårt område boende och boendeekonomi. Förändrade kundbeteenden och digitaliseringen med ökad transparens skapar stora möjligheter för oss. SBAB växer och tar marknadsandelar. Vårt värderingsdrivna arbetssätt med inkluderande ledarskap och självdrivande medarbetare tar oss beslutsamt framåt med tempo.
Saknar du fart, fläkt och förändring på jobbet? Bra! Det behöver du inte oroa dig för hos oss.
På SBAB vill alla framåt och vi motiveras av att ständigt förbättra för våra kunder. Även om tempot ibland är snabbt så kompromissar vi aldrig på att vara en hållbar arbetsplats där medarbetarnas utveckling står i fokus. Det hänger också ihop. Tempo, medarbetarfokus och utveckling. När du tar initiativ, vågar utmana, prova nytt och utveckla vår verksamhet – kommer du också att utvecklas. Det händer att våra medarbetare växer ur sin roll och kliver in i en annan. På så sätt blir din drivkraft utvecklingsmöjligheter både för dig och för oss. Låter det bra? Välkommen!
Att jobba som Processledare
Som Processledare lyckas du tillsammans med andra och framförallt samarbetar du med kollegorna inom vårt affärsområde Privat, för att säkra den övergripande strategin och medverka till vår vision - att erbjuda Sveriges Bästa Bolån.
Våra processledare gör stor skillnad för vår privataffär och för Kundservice, genom att driva, anpassa, implementera och vidareutveckla arbetsrutiner och processer. Arbetsområdet är brett, mängden initiativ många och genomförandekraften stor.
Du har ett även systemägaransvar, vilket innebär att ansvara för att vi har ett gott och utvecklande samarbete med våra externa leverantörer av olika system och applikationer.
Du kommer tillhöra teamet Affärsstöd och mer specifikt Verksamhetsutveckling, ett team inom Affärsområde Privat där finns roller inom processledning, analys, Contact Center specialister, bemanningsplanering och kvalitetssamordning. Du kan komma att ingå i Kundservice operativa ledning och rapporterar till chefen för Affärsstöd - Verksamhetsutveckling.
Som person är du innovativ och engagerad, med känsla för struktur. Du har en strategisk och analytisk förmåga - som du kan omsätta i handling. Du har en god kommunikativ förmåga, samtidigt som du är lyhörd. Din pedagogiska ådra har du nytta av när du förklarar komplexa förhållanden på ett förståeligt sätt.
Har du bakgrund från bank- och finansbranschen är det ett plus, likaså tror vi att en akademisk bakgrund inom relevant område är en fördel. För att lyckas i rollen tror vi att du har en gedigen erfarenhet av verksamhet- och processledning med förmågan att se det lilla i det stora och skapa tillväxt och lönsamhet, där du jobbat flera år inom liknande roller.
Har de check på allt?
* Lagspelare
* Ansvarstagande
* Nytänkande
* Nyfiken
* Initiativtagande
* Ej vassa armbågar
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt dock senast den 15:e juni 2022.
Vi samarbetar med Qtym i den här rekryteringen, så kontakta gärna Sofia Graflund på 070 - 423 34 23 alt. sofia.graflund@qtym.se om du vill veta mer om jobbet eller hur det är att arbeta på SBAB.
OBS! Vi vill att du skickar in din ansökan genom att klicka dig in på länken nedan
https://sbab.teamtailor.com/jobs/1801027/applications/new
Varmt välkommen med din ansökan!