Processledare/Biståndshandläggare

Arbetsbeskrivning

Fagersta ligger i norra Västmanland. Kommunen har en god utveckling och ekonomi, bland annat tack vare en omfattande samverkan med närliggande kommuner. Det geografiska läget är mycket bra med närhet till ett stort befolkningsområde.
I kommunen är vi idag ca 13.300 invånare.

Socialförvaltningen söker till Myndighetsgruppen:


Processledare/Biståndshandläggare 100%

Ref.nr: 171/2016
Tjänsten: Tillsvidare 100%
Sista ansökningsdag: 2016-10-05
Tillträdesdag: Efter överenskommelse
Urvalsprocessen kan komma att påbörjas under rekryteringsperioden.

Välkommen till en toppen arbetsplats och ett meningsfullt arbete!
Nu söker vi dig, som har ett stort intresse och engagemang för att arbeta i en verksamhet som vill ha fokus på utveckling och kvalitet.

Vi söker en processledare/biståndshandläggare som gillar utmaningar, vill utveckla verksamheten och sig själv. Vi satsar på kompetensutveckling utifrån dina och verksamhetens behov.


ARBETSUPPGIFTER
Du ansvarar för processen inom biståndshandläggningen på förvaltningen och leder teamet.

För att lyckas i rollen som processledare, så söker vi dig som med engagemang, mod och tydlighet vill vara med och leda utvecklingen inom socialtjänsten. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete med möjlighet att påverka verksamheten.

Du är direkt underställd socialchefen. Ditt arbete blir att stötta och vägleda handläggarna inom biståndsteamet och delta i arbetet med myndighetsutövning.

Som biståndshandläggare kommer du att arbeta med utredning, bedömning och beslut samt uppföljning av insatser enligt socialtjänstlagen samt lagen om färdtjänst och riksfärdtjänst. Myndighetsgruppen består av fyra handläggare varav en är LSS-handläggare.


KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha högskoleutbildning från socionomlinjen med inriktning mot äldre och funktionshindrade, eller annan utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig.

Du har erfarenhet av biståndshandläggning.

Du har god kunskap om gällande lagstiftning, god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift samt har ett självständigt arbetssätt och är öppen för förändringar.

Det är meriterande om du har erfarenhet från arbetsledning och processledning.
Det är meriterande om du behärskar det finska språket.

Övrigt
Vi strävar efter att vara en arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Upplysningar

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Avdelningschef, Eva Blomberg, tfn 0223-44278
eva.blomberg@fagersta.se

Fackliga företrädare
Britt-Marie Nohrstedt Vision tfn 0223-442 95

Välkommen med din ansökan med meritförteckning.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Yvonne Flodström
0223-444 15
Enhetschef Åsa Gustavsson
0223-442 12
FSA Josefin Wendel
0223-445 18
LSR Kristina Tinkler
0223-445 29
Rektor Lena Jansson
0223-444 41
Rektor Leif Lejdelin
0223-443 91
Medicinskt ansvarig sjuksköterska Eva Blomberg
0223-442 78
Biträdande socialchef Martina Nordin
0223-442 62
Integrationshandläggare Mona Söder
0223-442 16
Enhetschef Tram Stenqvist
0223-445 45

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Fagersta kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 september 2016

Besöksadress

Fagerstahallen
None

Postadress

Alfaskolan
Fagersta, 73745

Liknande jobb


Biståndshandläggare

Biståndshandläggare

22 november 2024

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

Handläggare till Myndighetsfunktionen för Äldre

21 november 2024

Biståndshandläggare SoL

Biståndshandläggare SoL

21 november 2024