Processledare/processutvecklare, Stockholm

Processledare/processutvecklare, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: ca. 12 månader
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Uppdragsstart: Enl. ök.
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Uppdragsbeskrivning

Uppdraget består av att slutföra implementeringen av kärnprocessen och processförvaltningen genom processråd med tydliga roller.
I uppdraget ingår också att stötta processägare med att identifiera roller som behövs och vem som ansvarar för vad.

I arbetsuppgifterna ingår bl.a. att leda, samordna och administrera projektets genomförande så att projektets målsättning och delmål uppnås enligt tidplan och med gott resultat. Uppdraget kommer att bestå av flera parallella aktiviteter och uppdrag som alla syftar till att utveckla och förbättra kundens förvaltningsprocesser.

Konsulten kommer stötta linjefunktionen i löpande processutvecklingsarbete, ta fram nyckeltal och följa upp mätetal, samt ta fram processer i nära samarbete med linjefunktionen.

Exempel på aktiviteter är:

- Framtagande av (del)processbeskrivningar, processkartor, checklistor, som ingår i processen.

- Utrullning och implementering av processråd och framtagna rutiner.

- Utveckling och uppföljning av mätetal för processarbetet.

- Ytterligare delar knutet till uppdraget kan identifieras under arbetets gång och skall då inkluderas i uppdraget.
- Vara Seniort stöd i förändringsarbetet.
- Stöd vid implementering
- Leda och organisera möten och processråd.
- Ytterligare delar knutet till uppdraget kan identifieras under arbetets gång och skall då inkluderas i uppdraget.


Säkerhetsprövning

Säkerhetsprövning kommer att krävas med anledning av att personen kommer hantera hemliga uppgifter. För aktuellt uppdrag krävs säkerhetsskyddsavtal 2 med samt registerkontroll av aktuell konsult för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. Om upprättandet av SUA-avtal och registerkontroll blir klar innan angiven tidplan för uppdragsstart ser Kunden gärna att konsulten påbörjar sitt uppdrag tidigare i överenskommelse med aktuell beställare från Kunden.

Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):

- Högskoleutbildning inom ekonomi.
- Minst 10 års erfarenhet inom projektledning med inriktning på förändringsledning och effektivisering.
- Minst 10 års erfarenhet från arbete med kartläggning av administrativa. processer för att identifiera problem och flaskhalsar.
- Minst 4 års erfarenhet av arbete inom energi- eller infrastrukturbranschen.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):

Högskoleutbildning inom organisation och ledning.

Annat

Nedanstående personliga egenskaper säkerställs via referenser och vid eventuell intervju. Kunden förbehåller sig rätten att kontakta egna relevanta referenser (än de som leverantören själv angivit) för att säkerställa uppfyllande av krav.

- God samarbetsförmåga och initiativförmåga

- Flexibel och anpassningsbar efter arbetsbelastning

- Utåtriktad och tydlig i sin kommunikation

- Ödmjuk och ha lätt för att skapa förtroende

- Arbetar självständigt och målinriktat

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2021
  • Ansök senast: 4 juni 2021

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Continuous Improvement

25 november 2024