OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du arbetat med verksamhetsutveckling och lett förändringsarbete? Vill du hjälpa oss att utveckla processer och informationsflöden i vårt nya uppdrag? Nu har du chansen att få en nyckelroll i uppbyggnaden av den nya offentliga omställningsorganisationen som håller på att etableras vid Kammarkollegiet i Karlstad.
Verksamheten
Vårt uppdrag är att bidra till att fler personer kommer i arbete och får relevant kompetens genom att etablera ett grundläggande omställnings- och kompetensstöd. Verksamheten ska vara i drift från och med den 1 oktober 2022 och innan starten kommer du att delta i förberedelsearbetet av den nya verksamheten.
Det kommer att finnas två enheter vid avdelningen. Uppföljning och processtödsenheten kommer att arbeta med att leda och samordna utvecklingen av avdelningens arbetsflöden och systemstöd, avtalsuppföljning och kravställan på företagen som levererar tjänster till avdelningen. Enheten ansvarar också för förvaltning av verksamhetsdata, rapportering och analys av avdelningens eget arbete samt stöd till verksamhetens rådgivande fora. Ansökningsenheten kommer att ansvara för att handlägga och fatta beslut om inkommande ansökningar om omställnings- och kompetensstöd samt löpande uppföljning av de som utför rådgivning och stöd. Enheten ska även hantera eventuell omprövning och överklagan av beslut.
Nu söker vi flera nyckelpersoner till Uppföljning och processtödsenheten varav denna roll som processledare/verksamhetsutvecklare är en.
Arbetsuppgifter
Du kommer att ansvara för att kartlägga, förvalta och utveckla avdelningens processer och informationsflöden samt dokumentera dessa. Arbetet sker i nära samarbete med avdelningens systemförvaltare och övriga kollegor på avdelningen. Som verksamhetsutvecklare initierar och leder du avdelningsinterna utvecklingsarbeten, vilket omfattar allt från att i samverkan med andra analysera, ta fram rutinbeskrivningar, genomföra utbildningsinsatser och följa upp genomförda arbeten. I arbetet ingår även att leda avdelningens informationssäkerhetsarbete inklusive GDPR-frågor och ta fram rutiner och dokumentation. Kammarkollegiet använder 2c8 som verktyg för dokumentation.
Uppgifterna kräver att du har förmågan att skapa dig helhetssyn och lätt kan sätta dig in i nya verksamheters rutiner och processer samt att du är tydlig i ditt ledarskap och kan motivera till förändring.
Är du vår framtida kollega?
Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk utbildning, troligtvis med inriktning på verksamhetsutveckling, alternativt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Några års aktuell och relevant erfarenhet från liknande roll.
• Flera års dokumenterad erfarenhet från att leda förändrings- och utvecklingsarbete.
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska.
Det är meriterande om du har erfarenhet:
• från statlig verksamhet
• av utveckling av digitala stödsystem
• av arbete i verksamhet med stora ärendemängder
För att lyckas i rollen har du förmågan att växla mellan kvalitativt utredningsarbete och att entusiasmera andra medarbetare inför ett utvecklings- och förändringsarbete. Du är noggrann och strukturerad med mycket god analytisk förmåga. Du behöver också ha en mycket god samarbetsförmåga men trivs även med att arbeta självständigt.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Mer information
Tillträde snarast. Anställningen är en tillsvidareanställning och inleds med 6 månaders provanställning.
Placeringsort för tjänsten är Karlstad.
Ansökan
Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 1 april 2022.
Kontaktpersoner
Om du har frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Gabriella Hedlund, Chefspoolen, på telefon 0709955888, som hjälper oss med denna rekrytering. Det går också bra att vända sig till fackliga företrädare Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48 alternativt Lisa Ericsson, ST, telefon 08-700 06 40.
Övrigt
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kammarkollegiet – en myndighet utöver det vanliga. Vi fungerar som kapitalförvaltare, försäkringsbolag, upphandlare och juridisk byrå för statsförvaltningen med över 35 olika uppdrag från riksdag och regering. Även allmänna arvsfonden finns hos oss. Trots uppdragens variation har de gemensamt att det krävs både bredd och spetskompetens för att utföra dem. På Kammarkollegiet arbetar cirka 300 personer – framför allt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare. Myndigheten finns i Stockholm och Karlstad. Läs mer på kammarkollegiet.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Elisabeth Hammar
08-700 08 26