Processorienterad Redovisningskonsult inom leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Redovisningskonsult kommer du vara leveransansvarig för leverantörsreskontra för en av företagets största kund. Du kommer bli en del av ett team och arbeta processorienterat med fokus på leverantörsreskontra, där en stor del av leveransen sköts via kundens nearshoringlösning. Det innebär att rollen innefattar samordning/koordination av leveransen internt, gentemot övriga konsulter som arbetar mot kunden. Du kommer även arbeta med att utveckla och se över processer, förbättringar och automatiseringar av kunduppdragen samt kvalitetssäkring av ditt eget, men även dina kollegors arbete. Dina främsta arbetsuppgifter kommer innebära följande:

- Processansvar och löpande bidra med förbättringar
- Leverantörsreskontra
- Support till nearshoring personal i löpande reskontraarbete
- Leveransansvarig i dialogen med kund och utveckling av kunduppdraget tillsammans med ditt team
- Arbete med inkassokrav och eventuella KFM-ärenden
- Framtagande av KPIer för rapportering till kund
- Deltagande i driftmöten med kund
- Kvalitetssäkring


Om företaget
Vår kund är en av de ledande i branschen på digitalisering och automatisering av processer. Deras mission är att med stöd av en av marknadens bästa outsourcingplattformar, utveckla anpassade lösningar tillsammans med våra kunder och visa vad en modern ekonomifunktion kan vara.



Din profil
Kompetenskrav: För att lyckas i rollen som redovisningskonsult ser vi gärna att du har en eftergymnasial ekonomisk utbildning samt några års erfarenhet av att arbeta med leverantörsreskontra. Du är en van användare av Excel och du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Meriterande med kunskaper i EFH, DCE, Proceedo, Visma Business och Visma Control.

Personliga egenskaper: Som person är du affärsmässig, noggrann, ansvarsfull och du har en naturlig fallenhet att skapa goda relationer med dina kunder. Vidare är du en lagspelare som sprider glädje och positiv energi till dina kollegor.


Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 eller margareta.meek@2complete.se


Om 2Complete
2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi rekryterar och bemannar under tjänstemannaavtalet såväl som arbetaravtalet, från juniora tjänster till chefer- och specialister.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Carlson

Joel Claeson

Joel Claeson
084454344
Caroline Lüning
08 445 43 44
Caroline Lüning
084454344
Caroline Lüning
08-445 43 44
Cecilia Rosenström

Caroline Lüning

Lisa Karlsson
08-4454344
Lisa Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 2Complete AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 13 juli 2017

Besöksadress

Sveavägen 33, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 33
Stockholm, 11134

Liknande jobb


27 november 2024

26 november 2024

Junior Accountant - Student

Junior Accountant - Student

26 november 2024